Ilmainen toimitus sis. ALV:n

Arvioitu toimituspäivä Maanantai, 15.07. - Tiistai, 16.07.
Mieletön mörkö-Duncani!
Antti89 24.06.2015
Ostin tämän omaan LTD-kitaraani, koska halusin jotain vähän ärhäkämpää mikkiä tuon vakio EMG HZ:an tilalle, josta en tykännyt sitten pätkääkään. Aikaisempana kokemuksena itselläni oli Duncanin mikeistä Distortion, josta pidin ja pidän edelleen valtavasti.

Tätä on monessa paikassa kuvailtu "super" Distortioniksi (puhutaan siis Duncan Distortioniosta) ja sitä tämä kyllä tuntuu todella olevan. Molemmat kitarani, joissa nämä Duncanit ovat, ovat samaa puulaatua, joten uskon, että saundeja uskaltaa jokseenkin verrata.

Black Winter on perussaundiltaan tosiaan aika samantyyppinen kuin tuo Distortion, mutta ehkä vähän tasaisemman kuuloinen, mistä pidän. Outputtia on vähän enempi kuin Distortionissa, ja se tuntuu - vaikka Distortion on jo aika peto itsessään. Tällä on niin nautinto dempata, kun saa mielettömät murinat ilmoille niin pienellä vaivalla. Saundi on paksu, mutta ei kuitenkaan mene mössöksi millään tavalla.

Itse olen käyttänyt tätä pääsääntöisesti D-standardi ja drop C -vireissä, joissa tämä on toiminut oikein mainiosti. En epäile yhtään etteikö toimisi muissakin vireissä oikein mukavasti.

Splittausmahdollisuuskin tässä taisi olla, mutta sitä en itse laittanut käyttöön, kun ei ollut tuossa LTD:ssä sille mahdollisuuksia suoraan. "Isot pojat" ovat väittäneet kovasti että taipuu yllättävän hyvin monenlaiseen muuhunkin menoon kuin raskaampaan matskuun. Voin kyllä uskoa, hyvin tuo tuntuu ainakin volumepotikkaa tottelevan.

Kaiken kaikkiaan olen älyttömän tyytyväinen tähän mikkiin. En keksi oikein mitään parannettavaa. Tämä muutti tuon LTD:n juuri sellaiseksi möröksi, kuin toivoinkin. Uskallan suositella ainakin kaikille raskaamman musiikin ystäville oikein hyvin mielin.