Ominaisuudet

Ilmainen toimitus sis. ALV:n
Saatavilla 7-9 viikon sisällä
Saatavilla 7-9 viikon sisällä

Tuotetta saatavilla pian varastoon ja lähetykseen.

IK
Laatua Japanista
Ilkka K 22.06.2022
Tykästyin Genesis sarjan kitaroihin heti kun ne ensi kertaa näin vaikka alkuperäiset ei ole minulle tuttuja ollenkaan. Yleinen hehkutus on vain lisännyt kiinnostusta ja ennestään löytyy jo pari edullisempaa RG:tä. Joka päivä ei tule ostettua tämän hintaluokan kitaraa joten Genesiksessä pidän tärkeänä pelkistettyä kokonaisuutta, laadukkaita osia ja Japanilaista huolellisuutta joka antaa mielestäni hyvän vastineen rahalle.

Kitara oli soitto kuntoinen suoraan paketista. Tasaisesti hieman alavireinen joten pieni säätö että kaikki soittimet ovat keskenään vireessä ja siinäpä kaikki mitä olen tehnyt. Kielissä on hieman vara pudottaa mutta lähtökohta on jo todella hyvä.

Hyvää:
+ Viimeistely on virheetön ja väri upea. Hämärässä näyttää hetkittäin tavallisen punaiselle mutta kun valoa on vähänkin tarjolla niin räiskyvä sävy tulee esiin.
+ Kaula ja nauhat. Miellyttävä profiili, tykkään ettei kaulassa ole maalia tai lakkaa joten vaahtera tuntuu hyvälle. Nauhat hyvin viimeistelty.
+ Edge-tremolo. Tuntuu pitävän hyvin virettä.
+ Mikit. Käsittääkseni mikit on ysäriä, ja itse kuvailisin niitä sanalla kuulas. Minun tapauksessa tämä täydentää soundi valikoimaa kun toisesta RG:stä löytyy jo vähän modernimmat, joten minulle nämä mikit ovat plussaa kasari/ysäri soundillaan.

Heikkoudet:
- Kaulaliitoksen koko. Sikäli kun olen oikein ymmärtänyt niin Genesis ei ole reissue vaan alkuperäistä on paranneltu joiltain kohdin nykyaikaisemmaksi. Tämän olisin ehkä muokannut myös. Toisaalta, en usein pyöri otelaudan loppupäässä. Mutta voi olla huomionarvoinen yksityiskohta joillekin. Liitoksen vaikutusta soundiin en osaa arvioida.

Olen tyytyväinen hankintaan, eksotiikan sijasta tämä keskittyy niihin perusominaisuuksiin jotka merkitsevät minulle tällä hetkellä eniten. Lisäksi Genesis säteilee väriä, hyvää mieltä ja energiaa!
Ominaisuudet