Saatavilla 7-9 viikon sisällä
Saatavilla 7-9 viikon sisällä

Tuotetta saatavilla pian varastoon ja lähetykseen.

Tuntematon 16.06.2014
Ulkoisesti:
Hyvä viimeistely rungon rakenteessa, värityksessä ja lakkauksessa.
Myös kaikki tekniset osat ovat hyvän näköisiä.
Ulkonäöltään ihan "karamelli", eli ilo katsella.
Talla on jopa parempi kuin soittimen esittelykuvissa, tässä on joka kieliparilla oma pituussäätö, esittelykuvissa pituussäätö on yhteinen.

Ominaisuudet:
Kaula on tosi ohut ja kapea, isokätisillä tai pitkäsormisilla voi tulla ongelmia.
Minun käteni ovat kokonsa puolesta ihan siinä rajalla.

Olen tällä jo soitellut, vallankin ilman vahvistinta, mutta säätämistä on tulossa.

Kaulan kiinnitys runkoon on väärässä kulmassa, eli vaikka tallan korkeussäädön kiertää minimiin, niin kielet ovat otelaudasta yhä liian kaukana.
Ja kun tallan korkeus on minimissä, niin säätöruuvit joutuvat epäedulliseen kulmaan ja alkavat päristä. Lisäksi kielet näin alas säädettynä ovat jo liian lähellä runkoa.

Kielet kielisatulassa ovat myös aivan liian korkealla, ensimmäiseltä nauhalta on tosi raskas painaa. Soittajana kokematon ystäväni ei saanut kieliä soimaan lainkaan 1. nauhalta.

Mikrofonien valintavipu tulee vallankin ylimmässä asennossa oikean käden tielle.
Kokeilen taivuttaa sen alaspäin, ellei se riitä, niin sitten se on lyhennettävä.

Nämä korjaukset osaan ja voin tehdä itse, en vaan ole vielä ehtinyt.
Olen jopa vuosikymmeniä sitten tehnyt kaksi vastaavaa sähkömandoliinia itse (muille henkilöille), taisin olla edellä aikaani :-)

Kielet vaihdan "Stainless steel"-kieliin, ei nämä alkuperäiset aivan avuttomat liene, sormetkaan eivät ole mustuneet, mutta mainitut toiminevat paremmin mikkien kanssa.

Näiden muutosten jälkeen vasta tulee tiettäväksi, että miten mikrofonit toimivat.
Nyt vielä vaikuttaa siltä, että E-kieli saa tosi paljon pienemmän signaalin aikaan, vaikka oli alun alkaenkin säädetty paljon lähemmäs mikkejä kuin muut kielet.
Soittaessa siirtyminen A ja E kielten välillä saa soiton kuulostamaan hyvinkin ontuvalta.
Ja koska mikeissä ei voi säätää kielikohtaisesti, niin mikin kallistaminen mahdollisesti ei toimi, koska myös A kieli ja muutkin lähenevät.
Lisäksi, jos mikit ovat hyvin lähellä, niin plektran kärki osuu niihin helposti ja häiritsee luonnollisesti. Koska mikit ovat suuret ja liki toistaan, niin niiden väliinkin jää aika vähän "osumatilaa".
Jos E kielet ovat paljon lähempänä (alempana) mikkejä kuin muut kielet, niin siitäkin tulee ongelmia ... suorastaan ohilyöntejä plektralla.

Lopuksi:
Olen kuitenkin tyytyväinen omistaja, koska "on se vaan niin nätti".
Ja vaikka tämä on puolivalmiste, niin mistäpä tällä hinnalla saisi edes näitä osia ostettua, jos itse tekisi.
Ja jos ei se ala toimimaan sähköisesti, niin soitan sitten ilman sähköjä ...
täällä yksin ja hiljaisuudessa soi niinkin kivasti ... vois soittaa kovalla otteella, saamatta silti aikaan liikaa meteliä. :-D

KA
Very good for it’s price
Kalle A. 12.12.2022
I bought it, because I wanted a 8-string electric mandolin with a solid body, as I’ve had 4-stringed (Fender & Epiphones) ones before. Build quality is pretty much standard Harley Benton, very good for the price. It will need setting up, from time to time and the factory string-set is one of the weak spots. Neck is quite narrow, so players with big fingers, might experience some difficulty playing the instrument. Other than that, is does the job. I might chance the pickups in the future, as these are weak with volume, but it’s not a deal-breaker, at least for me..