5,90 €

Arvioitu toimituspäivä Maanantai, 8.07. - Tiistai, 9.07.
Tuntematon 07.11.2016
Olen käyttänyt Ernie Ballin 2221-settejä pääosin stratocastereissa. Ne sopivat mielestäni hyvin ainakin rockiin sekä poppiin. Toisin sanoen säröt & cleanit onnistuvat kielisetiltä hyvin.

Pros:
Kielet ovat yllättävän helppoja soittaa, bendit onnistuvat iisisti sekä yleistatsi on kohdillaan. Vire pysyy pitkään tarkkana, jopa sitten kun itse setistä on soundikin tummentunut. Soundi ei ole ehkä kaikista kirkkain, mutta rockissa toimii hyvin. Se että soundi ei (ainakaan omasta mielestäni) ole kirkkain mahdollinen, on hyvä asia esim. käyttöäänien suhteen: jokainen sormien asennon vaihtaminen ei hyppää heti esiin.

Eri pedaalien kanssa kielet toimivat hyvin. Esim. fuzz yksikelaisten mikkien kanssa antaa sopivan selkeän, mutta silti rouhean soundin. Instant Hendrix!

Cons:
Vaikka setti ei hajoa helposti käytössä, sen soundi tummentuu sekä sustain vähenee suht radikaalisti viikossa parissa (riippuen tietenkin siitä paljonko päivittäin soittaa, itse olen soittanut noin tunnin per päivä). Toisaalta tällä hinnalla se ei muodostu ongelmaksi. Hinta-hupisuhde on enemmän kuin kohdillaan.

W
Sopiva ääni ja hinta-laatusuhde!
Wesukka 24.04.2019
Olen tilannut/ostanut näitä kieliä lukemattomia kertoja eikä minulla ole mitään huonoa sanottavaa näistä. Olen itse amatööri kitaristi ja soittelen satunnaisesti muutenkin, mutta nämä kielet sopii sekä perus- että matalampiin vireisiinkin!

Lähes parhaat!
Tuntematon 24.08.2016
Ernie Ballin kielet ovat meikäläisen makuun. Soundi on todella räväkkä (varsinkin aktiivimikeillä) ja bendaus onnistuu heleposti. Parin vuoden käytön jälkeen siirryin kuitenkin toisenmerkkiseen kielisettiin, jota en täällä ala mainostamaan.

Kuitenkin erittäin suositeltavat kielet! 4/5

J
OK
JKLRRR 20.06.2017
hinta-laatusuhde on hyvä. Soundi ja kestävyys ei parasta, mutta kitaraan joutuu kuitenkin kokoajan vaihtamaan kieliä. Nämä vaan maksavat puolet vähemmän kuin ne joita muuten käyttäisin.

V
hyvä laatuinen
Veksi 04.04.2018
pysyy hyvin vireessä ja miellyttävä soittaa

b
Good, solid strings
bonhoeff 24.12.2020
Have been using these for years alongside with Elixirs.
Like how these strings sound and "feel", prefer the Elixirs for their durability, though.
Good, solid choice for it's price point.

H
Hyvät peruskielet
Huttunen05 22.11.2021
Hoitaa hommansa miten pitääkin. Suosittelen

J
Hyvät ja halvat
Jassi 25.02.2021
Halvalla saa harvoin hyvää, tässä sitä on ihan joka pennin edestä.

Aika nopeasti nämä tuntuvat hapettuvan niinkuin jokaiset ns "bulkki" kielet mutta tällä hinnalla ehkä tarkoitus onkin vaihtaa kieliä mahdollisimman usein.

Soundi ja tatsi hyvä - välillä vetelen ghs:llä ja välillä ernie balleilla. Kitara tykkää kun vaihtelee kielten merkkiä välillä :)

Thomann hoitaa tilaukset aina ajallaan ja ammattimaisesti, hyvä!

Tuntematon 06.09.2016
Nice base strings, sounds and feels okay.

U
Kohtuuhintaiset peruskielet
Urpo 27.05.2014
Näillä kelpaa soitella eikä maksa paljoa. Kestävät yllättävän pitkään käyttökelpoisina. Venyvät reilusti alkuvaiheessa. Kirkas saundi. Soivat siinä missä tuplasti kalliimmatkin kielet. Nyt on soittokokemusta useammasta kitarasta näillä kielillä, ja edelleen laatu/hinta-suhde on erinomainen. Saman valmistajan Cobalt-sarja on sitten vielä kestävämpi ja vastaavasti kalliimpi.