Vicoustic Flexi Wall 3 Set

Beräknat utskeppningsdatum till Lördag, 6.07.
N
Flexibel akustiklösning
Niklas7632 15.01.2014
Jag beställde ett set Flexiwall till min studio för att jag behövde ett smidigt och enkelt sätt att dels skärma av olika inspelningskällor från varandra i inspelningsrummet men också för att experimentera med dess absorbtionsegenskaper i kontrollrummet. Skärmarna är väldigt enkla att montera, vilket görs genom att man monterar en stång på en fot och fäster absorbenterna på stången. Man får med tre fötter ocb varje enhet kan byggas i tre olika höjder, totalt ca 190 cm. Det användningsområde jag främst använt skärmarna till är för att dämpa inspelning av akustiska instrument och för det funkar den mycket bra. Jag har även testat att i min hemmiljö används dem som ett enkelt sätt att behandla förstareflektioner vid mixplats. Om man ska hitta något negativt att säga så är det möjligen att skärmarna kan kännas något 'fladdriga' och inte så fasta som man kan tro.