seventy years logo
Thomann firar jubileum! Tack för din lojalitet! Upptäck våra jubileumserbjudanden nu. Till erbjudanden

funktion

I lager om 2-3 veckor
I lager om 2-3 veckor

Denna artikel förväntas i lager inom kort och kommer då att skickas ut omgående.

B
Bra tryck i liten box!
Bjornonline 06.01.2021
Bandpasskonstruktion. Lätt att matcha mot topparna i samma serie. Möjligen svårare att matcha mot andra högtalare som inte har möjlighet att filtrera bort lågbas - subben har inte någon inställning för högpass på xlr ut.

Jag upplever att bandpass integrerar väldigt bra då övertoner automatiskt filtreras tack vare konstruktionen. Så även i detta fall, och den smälter verkligen bort i ljudbilden. Nackdelen är såklart att den inte är lika rapp som en bra portad låda, men är man på jakt efter det där sista kanske man ändå köper strået vassare prylar.

Definitivt nöjd!

Positivt:
* Kompakt,
* Matchar bra mot ex Milan M10 och är lätt att integrera i "ljudbilden",
* Bra tryck för sin storlek, och
* Stadig bas för topparna,

Negativt:
* Finns basar som är "rappare",
* Handtagen sitter märkligt till,
* Något tung för att vara så liten, och
* Slutsteget sitter något oskyddat när den står på hjulen.

Notera: Haft min på service en gång efter en hyra då slutsteget gav upp. Vet ej vad det berodde på, men den var definitivt kraftig nog för gigget. Otur?
funktion