Till sidans innehåll
seventy years logo
Thomann firar jubileum! Tack för din lojalitet! Upptäck våra jubileumserbjudanden nu. Till erbjudanden

stabilitet

Thon Rackschublade 3U Lock

Leverans beräknas mellan Onsdag, 23.10. och Torsdag, 24.10.
EH
Thon racklåda 3HE med lås
Eric H 07.05.2017
Jag använder denna låda i ett rack med gitarreffekter och -tillbehör. I lådan förvarar jag effektpedaler som inte används för tillfället. Det känns betydelsefullt att kunna låsa in grejorna även om låset inte är så väldigt avancerat. Då kan ingen låna något och glömma att tala om det. (Jag har även en 2HE-låda där jag förvarar strängar, kontakter m.m.)

Lådan är stadig och distinkt både i form/styvhet och i utdragskänsla. Den löper precis lagom lätt/trögt på glidskenorna och den går att dra ut helt och hållet.
Min enda invändning är att den "spjärnar emot" lite väl mycket när man ska öppna den. När man trycker ner öppningsmekanismen med ett par fingrar måste man trycka ganska rejält för att kunna dra ut lådan, annars slinter fingrarna och lådan förblir stängd. Fast man kan vända på saken och säga att den öppnas inte av misstag.
Vad jag menar är att det hade för min del gärna fått vara lite lättare glid redan precis i början utdraget.
Min totala bedömning är att det är en utmärkt produkt till ett vettigt pris. Jag kommer att köpa fler av denna när jag behöver.
stabilitet