Thomann E-Guitar Gigbag Deluxe

Beräknat utskeppningsdatum till Tisdag, 2.07.
D
Great for the price
David2268 17.07.2020
It is what it is. A cheap but functional gigbag. Needed something simple but that would also fit my longer scale and baritone guitars. Works fine and holding up well so far. My 30" baritone jazzmaster even fits in it even though you kind of need to gently squeeze it in.

The padding is not the thickest but for the price you can't expect that. I'm happy with it.

JT
Rejäl och skyddande
Jörgen T. 27.01.2014
Jag har använt denna gigbag i 3 år och den har fungerat kanon! Billiga gigbags brukar ofta vara någon form av nylonpåse men den här har rejäl stoppning och bra fickor. Tyget är kraftigt och blixtlåsen håller hög kvalité och är rejäla.
Några minustecken finns dock, tyget till fickorna är skuret lite väl snålt vilket har gjort att tyget spruckit i sömmen på en av fickorna, på ena axelremmen började sömmen mellan nylonband och den stoppade delen av bandet ge med sig så jag har gjort en förstärkning där. MEN båda dessa saker jag tar upp som negativa hände först efter 2,5 års hårt användande och jag hade inte förväntat mig att den skulle hålla så länge.
Jag har enbart använt bagen till en Travis Bean-bas som väger säkert 10 kg vilket ökar belastningen på bagen enormt jämfört med om man knallar runt med en gitarr på tre kg. Den har hängt med till repningar på och gig och handskats hårt med.

Superbag till superpris, jag tvivlar på att det går att hitta en bättre bag för pengarna!

RA
Gigbag delux
Rolf Andersson 20.08.2021
Verkar mycket bra för även gitarrer i högre prisklasser. Väl fodrad och med extra fack för diverse utrustning.

PK
Bra gigbag som skyddar och rymmer många prylar
Patrik K 01.04.2016
Jag köpte denna gigbag i första hand för att skydda min el-gitarr vid transporter till och från replokal.
För det passar den alldeles utmärkt. Väskan gör det också lättare att bära min gitarr när jag bär den som en ryggsäck.

Gigbagen har dessutom många extra förvaringsutrymmen. I dessa utrymmen packar jag utan problem ned sladdar, plektrum och en 15 tum macbook.
Så med denna gigbag kan jag både repa, giga och spela in musik på resande fot.

En superbra gigbag för el-gitarr med många förvaringsutrymmen!

MM
Mycket prisvärd gigbag
Mattias M. 13.01.2015
Fin kvalitet, tjock dämpning/stoppning. Praktiska fickor utanpå. Gör det den ska helt enkelt.

K
Funkar som den ska
KentH 03.11.2014
Väldigt kraftig kvalite´
Passar Perfekt till en Fender Stratocaster.
Mycket nöjd.

I
Bra gigbag
Ivn6625 09.03.2015
Vadderad gigbag med bra fickor (där man får plats med det mesta man kan behöva (inklusive flertal mindre pedaler såsom Boss)).