seventy years logo
Thomann firar jubileum! Tack för din lojalitet! Upptäck våra jubileumserbjudanden nu. Till erbjudanden

Alla priser inklusive moms

Gratis frakt. Beräknad leverans mellan Onsdag, 17.07. och Torsdag, 18.07.
MK
Fräckt MIDI verktyg för alla områden
Martin K 18.02.2018
Jag kan tänka mig att det primära användningsområdet är för gitarrpedaler, särskilt ihop Source Audio's egna produkter.

Själv använder jag den för att styra funktioner på två olika synthar samt Mainstage samtidigt. Framförallt för att byta program med "Program Change". Men man kan även ställa in olika funktioner för varje knapp med t.ex. "Control Change", "Note On" etc. Däremot finns inte möjligheten att skicka "Program Change" på samtliga MIDI kanaler, utan man får välja en enskild MIDI kanal att skicka på över hela enheten.

Expression uttaget accepterar ENDAST linjära expressionpedaler som t.ex. Roland EV-5. Yamaha FC-7, som jag har själv, fungerar mindre bra.

Mjukvaran som följer med att styra enheten finns till både PC och Mac och fungerar bra, om än tar det tid att sätta sig in i det.

När man väl programmerat enheten fungerar den klockrent, och byggkvalitén är verkligen superb. Den drivs med enskild nätdel eller över USB.