Till sidans innehåll
seventy years logo
Thomann firar jubileum! Tack för din lojalitet! Upptäck våra jubileumserbjudanden nu. Till erbjudanden

Alla priser inklusive moms

Gratis frakt. Beräknad leverans mellan Tisdag, 13.08. och Onsdag, 14.08.
Fantastiskt litet monster
Anonym 03.08.2016
Gatumusikantens dröm!
Jag letade runt bra länge bland olika batteridrivna högtalare innan jag beslutade mig för att köpa denna.

Fördelar:
1. Det är Roland. Roland gör alltid bra grejor.
2. Precis rätt storlek.
Bärbar, inte allt för tung, men fortfarande galet högljudd.
3. Anslutningsmöjligheterna:
Man kan koppla in både sång och gitarr med separata eq,
Att man dessutom kan få in en line och använda t.ex. backingtracks är plus i kanten.
4. Förstärkarsimulatorn. Man får ju med sig en mindre effektpedal inbyggd i stärkaren vilket gör den suverän både till livegig ute på gatan och även när man bara vill jamma hemma.
5. Man kan stereolänka två högtalare med varandra och använda den ena som vänster resp. höger kanal.
Grym funktion som jag och kollegan använde oss av massor när vi spelade ute. Ljudet blir såå mycket större.

Nackdelar:
1. Batteritiden. Kör man på högre volymer räcker inte batteriet mer än i nån timme max.
Det känns inte riktigt genomtänkt att batteridriften löses med AA-batterier istället för ett kraftigt laddbart dito. Detta blir både kostsamt och extremt krångligt.
2. Ingen bluetooth. Detta hade varit ett trevligt plus!

Sammanfattning:
En välljudande, mångsidig och extremt bra gatumusikanthögtalare för den som vill kunna tweaka och faktiskt få ett grymt ljud live.
Bättre driftlösning efterfrågas.

K
Grym
KAROLOLINA 29.04.2024
Väldigt nöjd med denna produkt. Använd flertalet gånger på gigs och street performance. Går att få högt ljud och bra reverb.