RME Digiface USB

Beräknat utskeppningsdatum till Fredag, 28.06.
P
Mycket bra för adat till usb
PowerRock65 30.12.2019
Eftersom jag behövde 32 kanaler adat från mitt mixerbord till ett ljudkort fann jag denna lösning. Via adat till digiface till dator fungerar det perfekt. Lätt att koppla in med cubase och Ljudkvaliteten är mycket bra. Det enda som saknas är en volymkontroll till utgången på phones. Då mina aktiva mackiehögtalares volymrattar sitter på baksidan är detta ett problem. Men jag ska ha löst detta med the t.mix MiniMix 22, volymkontroll, i serie med digifacen. Har dock inte hunnit testa detta ännu när detta skrivs. Själva digifacen rekommenderar jag varmt.

PE
Klockren
Pontus E. 22.03.2024
RME verkar alltid fungerar klockrent. Alla andra interface jag testat har haft strula på ett lr annat sätt. Så fort "kortet" va på plats fungerade allt som det ska. RME har hög prio på drivrutiner och det märks. Helst skulle jag velat ha usb utgången på baksidan och ev en volympot för hörlursutgången jag aldrig använder. Men det lär ses som petitesser.