Orange Dual Terror Head

Beräknat utskeppningsdatum till Fredag, 5.07.
B
Äntligen!
Beppe 10.01.2014
Det känns som jag provat varenda lunchboxförstärkare som finns, Blackstar, Hughes & Kettner etc. Även ett antal mindre rörtoppar så som Egnater och Bogner har passerat. Jag har köpt dom nya och begagnade men ingen har blivit speciellt långlivade - fram tills nu. Jag beställde en Dual Terror efter mycket läsande av recensioner och letande på Youtube och jag kan bara säga att den motsvarar alla förväntningar jag hade. Bara att man kan ha två oberoende riktigt schyssta distade ljud med ordentlig skillnad på ljudvolym (till exempel för ett solo) är guld värt. Att den bara har en tonkontroll per kanal (i stället för en trebands EQ) kan se fattigt ut men den är superkänslig och ger stora möjligheter.
Det medföljer en kanonfin gigbag.
Det enda som jag kan sakna lite är en effektloop men det uppvägs av allt det possitiva.

B
Råare är svårt att hitta
Björk 09.11.2021
En förstärkare som funkar till det mesta men främst tunga och hårda riff, där skiner den som mest.

Det enda jag saknar är fler tonkontroller för att forma ljudet direkt på stärkaren.