Nektar Impact LX49+

Beräknat utskeppningsdatum till Lördag, 6.07.
Prisvärt midi-keyboard
Anonym 07.03.2017
Jag använder keyboardet i mitt lilla studentrum där jag producerar musik på fritiden, och för det syftet passar det mig utmärkt.

Man får vad man betalar för med det här midi-keyboardet. Det är ett hyfsat robust keyboard om än lite plastigt, men det var väntat med tanke på priset. Det finns många kontroller och knappar att djupdyka i, men personligen tycker jag inlärningskurvan är ganska hög - och det finns inte jättemycket hjälp på nätet utöver bruksanvisningen.
De nya padsen är riktigt bra och det verkar vara mycket man kan göra med dem, men jag har som sagt inte orkat dyka ner i det träsket för det jag håller på med. Tycker dock att det är svårt att får rätt timing när man ska spela in nåt med padsen eller keyboardet generellt, men det kan vara jag som inte har latency inställningarna helt rätt. Tangenterna tycker jag däremot om väldigt mycket för att vara utav plast.
Sedan är det några funktioner som enbart kan användas via Bitwig (Ett DAW som följer med, men som jag inte använder) som t.ex. user pages där man kan spara presets på rattarna som rör cutoff/resonance m.m vilket jag tycker är synd och det framgick inte alls, lite falsk marknadsföring faktiskt.

Trots det har ändå det här keyboardet allt man behöver och sammanfattningsvis så är det ett bra inlärningskeyboard för ett riktigt bra pris.

z
Mycket synt för pengarna, för nybörjaren...
zla7an 15.12.2020
...men den håller måttet även flera år & midi-controllers senare. Enda eventuella klagomålet är att trum-padsen måste slås ganska hårt på för att registrera men funkar helt ok om man slår på kanterna av dem. Utöver det fett nöjd!