Millenium GW-Flex

Beräknat utskeppningsdatum till Fredag, 28.06.
Helt okej
SixStackJack 25.11.2021
köpte 6 stycken av dessa för å hänga upp mina gitarrer på väggen, dom gör sitt jobb, dom sitter bra, dom är stadiga, dom grå gummibanden som sitter runt "hållaren" kan ha halkat ner när du får hem dom, men de e bara å sätta tbx dom så sitter dom sen

de ända "negativa" jag kan komma på är att man får tänka lite på hur hårt man drar i skruven, drar man för hårt så åker skruven ner genom plasten , men tar man de försiktigt å inte tar i som en tok när man drar i skurven så är de inga problem
rekomenderas helt klart om man vill ha snygga å effektiva hållare,

MarkSB 21.08.2017
En bra och billig vägghängare. Köpte den till en av mina akustiska gitarrer och den har gjort sitt jobb utan anmärkning i ett halvår nu. Fick med skruvar med trots att det inte skulle ingå vilket naturligtvis var en bonus.

l
Good value!
luffarvante 28.11.2019
For a ~3 euro guitar wall mount I didn't really expect much but I must say I'm impressed.

Been keeping both guitars and bass guitars on our wall in the rehearsal room for over a year on a double layer plaster wall.
We also reinstalled them due to some reorganizing, which was really simple.
My only issue is that they don't really stay in a good "open" position;
we mounted them almost up by the roof to save space (kinda the idea with a wall mount) and whenever we bring an instrument down we have to either kinda wiggle it back in when its time to put it back or hold the mount arms open with another hand.
This issue is sadly big enough to kick my rating down a notch but apart from that its a really good wall mount, especially for the price!

Pros:
* Reliable
* Durable
* Can handle heavier instruments without issue
* Good value
* Easy to install and reinstall

Cons:
* Requires two hands to re-mount instrument

FP
Fredrik Pepsi L 26.02.2020
Jag använder den här till alla mina gitarrer. jag ser ingen anledning till att lägga ner mer pengar på en produkt med detta syfte. Det fungerar toppen och med två skruvar i väggen så har du gitarren på en i alla syften bra plats. Tipps, jag sätter bara en skruv i övre hålet, sitter den bra så gör nedre skruven inte någon nytta då vikten av gitarren bara driver ett moment in mot väggen vid det skruvhålet och skjuvkraften klarar en skruv med råge.

D
Simpel hängare
DamianGto 12.09.2017
Använder den helt enkelt för att hänga upp en av mina gitarrer. Har annars köpt dem från asien.

Fördelen är att den är enkel och lätt att sätta upp. Det är inga som helst problem att hänga upp olika gittarer med den.

Nackdelen är att den är lite billig och därav kvaliten är inte så mycket bättre än billiga asien prylar.

Trots den är simpel så funkar den utmärkt och jag skulle utan tvekan köpa flera om jag behövde. Jag rekomderar denna starkt om du vill ha en simpel hängare för din gitarr. Den funkar utmärkt och ser bra ut.

Funkar bra.
AR01 28.12.2017
Jag köpte ett gäng för att ha hemma och få upp instrumenten på väggarna. De sjävljusterande armarna känns inte jätte förtroende ingivande men de klarar jobbet bra. även fast de gäller tunga basar (thunderbird och jazz)

Priset är ju oslagbart men har man en gura för 30 000 så skulle jag nog köpa en lite dyrare hängare.

JG
Fungerar som den ska (men skruvar ingår inte).
John Guldlock 22.10.2018
Denna upphängare är den billigaste modellen men fungerar lika bra som de dyrare varianterna. Jag har 3 stycken hemma hos mig som håller en akustisk gitarr en akustisk bas och en elbas. Det enda negativa med produkten är att det inte följer med några skruvar så man får leta fram passande skruvar själv, annars en toppenprodukt till ett bra pris.

p
it's good, but its pretty stiff and hard
pablopetillo 05.12.2018
it's good, but its pretty stiff and hard, it's difficult to put the guitar on it because the 2 arms are not loose at all, probaly adding some oil? i'm not quite sure about it yet, I just install it.
as over all its pretty ok, and good price too !, not need to buy a more expensive one at all.

Prisvärt alternativ
Anonym 12.12.2016
GW-Flex kostar inte mycket så förväntningarna var inte så höga. Har även testat GW-2510 som t o m är några kronor billigare. Jag föredrar nog GW-2510 framför denna då den känns något stabilare trots att den är billigare. Absolut inget fel på GW-Flex då den gör vad den ska men det är nog utformningen som inte faller mig i smaken. Även om ingen olycka har skett känns denna inte fullt lika stabil. Tiden får utvisa =)
Hur som helst är de båda så fruktansvärt billiga så jag rekommenderar att prova.

C
Good flexible effective hanger
Chombowombo 16.12.2023
Works well, occasionally a little annoying to get the guitar in if it has decided to close up, but worth it for a flexible hanger.