Korg nanoKEY 2 white

Leverans beräknas mellan Torsdag, 4.07. och Fredag, 5.07.
DJ
Perfekt storlek!
Dan J. 23.10.2014
Man får med sig den i ryggsäcken med datorn utan att den snor plats från nåt annat! Enkel att ha med. Jag har spelat 16 föreställningar musikal med denna då jag använde den för att spela bl.a. klockspel genom Mainstage. Det gav faktiskt rätt feeling för klockspel :) Den fick fågelbajs på sig på en repetition (inomhus i en stor övergiven lokal). Jag öppnade upp den med några skruvar och märkte till min förtjusning att tangenterna och knapparna var gummimattor som var superenkla att tvätta under kranen! Bajset hade haft svårt att tränga in i elektroniken även om det varit fem fåglar som skjutit prick på den tack vare att mattorna täckte kretskortet ;)

Hurra för denna innovation! Saknar endast modhjul, en knapp duger inte... Men det har inte många större enheter heller så att inget att klaga på.

B
No no
Brynte 26.06.2017
I have used a lot of Korg products over the years, and this one is way below par. It's neat to have a small keyboard for travelling or for Kontakt key switches, but the NanoKEY is just way too... flacid. The keys wobble all over the place and feel worse than a cheap computer keyboard's buttons.

For key switches, sure, this'll work. But no way am I gonna play anything resembling music on these keys.

Bättre än föregångaren!
Anonym 22.11.2014
Jag har tidigare använt första modellen av Korg nanoKEY. Denna är mycket bättre. På den första modellen lossnade tangenterna, gång på gång. Detta är nu åtgärdat med denna modell och problemet finns inte längre. Produkten är smidig att ta med sig och enkel att använda. Bra köp!