K&M 27105

Beräknat utskeppningsdatum till Lördag, 6.07.
N
Stabilt
NARI 09.03.2020
Det tycker jag om när mikrofonen blir kvar på den höjden som jag har tänkt mig den ska vara och inte sakta falla ned. Klart bättre än andra varianter jag hade med friktionsplast/gummi som sprack efter 2 gig.

C
Chirgwin 20.09.2019
Fantastic for the price! The knobs and pressure from the knobs on the metal poles leaves me wanting slightly more but other than that great product!

K&M Rekommenderas!
Anonym 21.04.2016
Efter att ha köpt stativ av märket Millenium så började jag tröttna på att plasten vid låsningsmekanismen hela tiden sprack. Valde då att gå upp en prisklass och hittade K&M stativ. Dessa kommer garanterat aldrig att spricka i vredet, och är väldigt stabila. Prisvärt bomstativ som rekommenderas i alla lägen!

F
Prisvärt
Flam 17.05.2020
Jag köpte 2 st för att hänga OH-mickar i vid inspelning av trummor. Även utdragna till sin fulla längd och med mikrofon fäst, så känns stativen rimligt stabila och håller sig på höjden som de ställts in på, även om de kan vingla en aning i toppen, men det tycker inte är oväntat när man drar ut ett stativ till fullo. De har en okej tyngd och materialen känns bra för priset, även om vredet till bomarmen är i plast. Överlag är det ett bra stativ för det låga priset.

Bra och stabilt stativ.
Anonym 09.01.2016
K&Ms 27105 är ett helt ok stativ för en vettig peng!
Kvalitén är högre än många andra stativ i liknande prisklass. Jag har provat några andra märken för liknande peng och efter ett tag så har plasten i bommens vinkellåsning smulat sönder, dvs den plast som sitter mellan bom och stativ. Men med dessa har jag aldrig haft några problem. Metallen är bra och gängorna känns som att dom är av kvalité, vilket är rätt så viktigt då det snabbt blir trögt och svårt att skruva på klykor osv med dåliga gängor av billig metall. Känns tryggt att fästa en dyrare mick i denna. Något som jag upplever negativt är dock att man måste skruva åt alla knobbar samt bommens vinkellåsning ganska hårt för att det inte ska sjunka i hop. framför allt om man har en tyngre mick och kraftig vinkel på bommen. Har dock aldrib haft några problem i upprätt läge.

Fantastic for the price
SirosVaziri 10.07.2017
K&M is my favorite brand for microphone stands, and this one is no exception. Works as intended, of course it's no super expensive professional stand so it's going to be a little bit wobbly when being adjusted, but once it's in place it won't budge unless you make it. All around a great purchase I don't regret a bit. Highly recommended!

F
Bra stativ
Fransotto 27.11.2020
Fördelar:
Väldigt stabilt
Låsningen var inte gjord av plast

Nackdelar:
Om man använder en tyngre mikrofin så är låsningstrycket lite lågt och den glider sakta neråt

Bra stativ
Anonym 17.10.2014
Detta är ett stativ som jag tror kommer att hänga med i många år. Materialkvaliteten är god och det känns stabilt bara man drar åt bommens vinkellåsning ordentligt. Det är den enda del jag kan tycka att man kunde ha gjort bättre, det är lite för lite friktion i låsningen för bommens vinkel vilket gör att man måste dra åt den ordentligt för att inte bommen ska vika sig under mikrofonens vikt, ialla fall med bommen i yttersta läget. K&M säljer reservdelar till sina stativ vilket gör att man kan hålla det vid liv under många år. Kort och gott ett bra stativ som man kan slita länge på.

m
Bra och stabilt för sitt pris
melonhjälm 02.06.2021
Fungerar bra med armen upp när man spelar gitarr eller armen liggande som när man spelar piano. Har vikt som gör den stabil men vikten är inte jättehög så den kunde vara ännu mer stabil.
Bra för pengarna dock

Bra stativ för studion
Anonym 23.08.2014
Ett av K&Ms billigare stativ. Köpte det för att hålla mindre instrumentmikrofoner i studion vilket det klarar bra. Ska du ha den i en livesituation eller fästa en tyngre kondensatormick på den så bör du nog välja någonting lite stabilare. Ibland har den svårt att låsa sig i position och sjunker successivt om bommen är mycket förlängd. Dock inget problem för mig som sagt.

Rekommenderad för hemmastudion!