Till sidans innehåll
seventy years logo
Thomann firar jubileum! Tack för din lojalitet! Upptäck våra jubileumserbjudanden nu. Till erbjudanden

Kawai CN-301 B

Glad jag valde just denna kawaii modell. Mer än bara nöjd!!!!!
Mephi-aka-Varg 12.09.2024
Tittat igenom en massa recensioner och läst på en hel del de senaste månaderna vad gäller digitala pianon. Mina ögon/öron föll främst på kawai cn 301 & cn 201 samt Yamaha clp 725 & clp 735 och Roland hp 702 & 704. Sneglade även lite på de dyrare modellerna i kawais ca serie, dvs ca401 och ca 501 med trä tangenter (annan aktion) . I min budget så slutade det iallfall med att jag landade på en av kawai modellerna, närmare bestämt cn 301.Jag vägde in många faktorer i varför jag just kom till att välja detta piano. En av dem var helt klart att det kändes som det mest allround prisvärda i 20k klassen. Och jag måste säga det att jag är mer än bara nöjd med mitt val. Jag var till en början lite orolig över hur själva piano ljudet skulle vara i denna i lägenheten eftersom jag plöjt igenom ett 50 tal vst plug in pianon och blivit så kräsen vad gäller ljud, men ärligen alltså!!!!! kawais inbyggda ljud I denna modell är helt fantastiskt för akustiken här hemma.Och jag skulle nog vilja påstå att ljudet är mycket balanserat vad gäller hi and lows. Jag sätter även detta pianoljud någonstans i top 3 kontra vad gäller alla de 50 tal vst pianon jag provat. Jag känner verkligen ochså att jag spelar på ett piano då jag sitter vid det. Magisk spelkänsla! jag är mer än bara nöjd med den här aktionen och jag känner att jag verkligen synkroniserar med det. Extra plus är ochså att denna aktion är betydligt tystare än många andra aktioner. Vilket ochså var en av de viktigare faktorerna för mitt val av piano modell.

Jag bedömde det även vara värt varenda peng att välja just cn 301 modellen före cn 201 på grund av själva ljudsystemet. Av det lilla jag nu sett och hört så skiljer de ju sig åt ganska så markant i ljudet! Cn 201 är dock kanske vackrare rent estetiskt att se på då man slipper se själva högtalartyget ovanpå pianot. Men högtalartyget är matchande svart så man tänker inte på det direkt

En funktion jag dock hade hoppats funnits på denna modell är att det fanns någon form av on och off knapp för hörlurarna så man slapp sätta in och dra ut kontakten hela tiden. Är väl egentligen de enda negativa jag kan komma på.

Inte hunnit testa igenom alla ljuden så mycket eftersom jag främst bara bryr mig om pianoljudet. Dock noterade jag att kyrkorgel ljudet var magnifikt och balanserat. Riktigt bra faktiskt

Högsta betyg till detta piano! Nöjd som bara den.Och högsta betyg till tohmann för att vara Europas bästa musikaffär med smidiga leveranser.

Mephi-Aka-Varg