5 / 5

Ibanez RG550-DY

Beräknat utskeppningsdatum till Fredag, 5.07.
Back to the 80s rocket!
AlexandeRG550 11.05.2018
En väldigt bra byggd gitarr med snyggt outlook och bred funktionalitet. Jag spelar för det mesta hårdrock och var förvånad över hur bra notseparation den har när man spelar ackord med distat ljud, man verkligen hör varje not. Mickarna har hög output. Testade även på min akustiska amp med clean sound och det lät bra även där. Man kan få rätt många ljud om man leker med volym och tone. Jag ville ha en neon gitarr och färgen är faktiskt neon gul, vilket inte framgår av bilderna. Den ser mer som vanlig gul på bilderna, men i verkligheten är den riktig neongul färg. Super snyggt! Av nackdelarna så är den rätt tung. Jag tycker också att Ibanez borde ha gjort klacken vid halsens början lite plattare, eftersom den ändå känns i handen, vilket gör det ändå lite svårt att spela mellan band 20-24. Halsen i sig är bara perfekt. När den kom in så hade den väldigt låg action, men ingen buzz eller så. Det är en smaksak, men jag höjde strängarna lite och justerade intonation något öre. Overall är den byggd utan anmärkningar och kvalitén är på topp! Jag blir glad varje gång jag tar den i mina händer!