seventy years logo
Thomann firar jubileum! Tack för din lojalitet! Upptäck våra jubileumserbjudanden nu. Till erbjudanden

Harley Benton Vintage Phase

Leverans beräknas mellan Torsdag, 18.07. och Fredag, 19.07.
PL
Bra budgetaternativ till MXR phase 90
Per L. 07.01.2014
Denna i Kina tillverkade pedal levererar verkligen!
Klassisk phase-effekt känd från många skivinspelningar.
Lyssna på en Van Halen skiva t ex.

Jag har en gammal script logo MXR Phase 90 och körde ett test med pedalerna jämte varandra. Visst hör man en liten skillnad till MXR-pedalens fördel, men ljudet skiljer sig så pass lite åt att priset på denna pedal måste anses vara ett kap.

Pedalen känns stabil och är väldigt lättrattad (det är ju bara en ratt att vrida på) .

Logotypen, chicken head ratten och bilden av en ryttare med spjut förstärker vintage känslan.
Jag har faktiskt denna pedal på mitt bord just nu istället för den gamla phase 90 pedalen då Harley Benton pedalen har ett uttag för 9V adapter vilket den gamla pedalen saknar.

F
Van Halen Mode
Firren 12.07.2015
Blir knappast bättre för det priset om man vill laborera med en phaser, stråålande om man vill leka van halen, och riffa loss. Släng på ett analogt delay och du är typ hemma.
Det finns helt klart bättre grejer men för den med mindre budget eller endast vill ha ytterligare ett verktyg i verktygslådan är denna pedal serien nästan ultimate.

Fungerar även till om man diggar 80s gitarr ljud med massa dist, eller Steve lukather (fast du behöver du ännu mer effekter ;) )

Anonym 27.09.2014
Ett bra budgetalternativ till en dyrare motsvarighet.
Ett chassi i metall som troligtvis överlever ett kärnvapenkrig, men med en batterilucka i plast som tyvärr inte gör det.

Switchen känns hyfsat stabil, men kommer nog gå sönder tidigare än en dyrare variant.

Den enda ratten går lätt att skruva på och det är inga problem att snabbt hitta sitt favoritljud.

Pedalen fungerar lika bra till bas som till gitarr och jag kommer inte tveka att köpa en ny den dag pedalen kastar in handduken.