I lager om 1-2 veckor
I lager om 1-2 veckor

Denna artikel förväntas i lager inom kort och kommer då att skickas ut omgående.

Grym gitarr!
AdamJ 01.02.2016
Jag har sedan tidigare en liknande gitarr av det mer kända märket, som kostar ca 15ggr så mycket, så jag hade något att jämföra med.

Jag kan säga att ljudet inte är det samma, men det behöver inte vara något negativt. Harley Benton gitarren hade en lite varmare ton överlag och inte lika mycket attack. Den är också betydligt lättare än orginalet, vilket kan va positivt.

Halsen är lättspelad och banden var jämna.
Inga skarpa kanter.

Jag använder 0.10-strängar och gitarren var inställd för 0.09, men den var enkel att ställa in och det går att få väldigt låg stränghöjd utan "buzz".
Jag behövde sänka mick-höjden en aning, men det var nog mest för att jag bytte strängar.

Strängarna som följde med gillade jag däremot inte, men dom flesta byter väl till sina favoriter iallafall, så det spelar inte så stor roll.

Svaj-armen är väldigt hård, så om man vill ha ett bättre svaj så får man nog lossa en fjäder.
Jag använder sällan svaj så jag kommer låta den va.

Den håller ton bra, så jag tänker inte byta stämskruvar.

Det ända som irriterade mig med denna gitarr var all skyddsplast som var på den, det tog ca 40min att plocka bort två lager plast från två gitarrer. Den fastnade under alla reglage och var riktigt pillig att få bort. Dock inga repor, så det kanske var värt det.

Detta är enligt mig en väldigt bra nybörjargitarr, men det är också en rolig gitarr för den mer erfarne! För det här priset så kan man omöjligen få en bättre gitarr.