Harley Benton Electric Guitar Kit DC Style

Beräknat utskeppningsdatum till Onsdag, 10.07.
Väldigt bra kvalitè för priset
Anonym 24.12.2016
Med tanke på priset så får man en väldigt fin byggsats.

Passformen för halsen var väldigt bra och själva halsen var i mycket fint skick.

Halsen är ganska tjock och har vit binding längs sidorna med tunn lack på baksidan som inte klibbar/greppar.
Den enda negativa med halsen är att greppbrädan är ganska torr och lite ojämn, det stör inte mig så mycket men det går nog att åtgärda lätt med olja.

Kroppen är av två delar (Nästan en) och är av bra kvalité. Kroppen är väldigt lätt som kan ge en billig känsla men det är bara en egenskap av träet.

Stämskruvarna var helt ok, ungefär samma kvalité som på en Squire strat. Mickarna vet jag inte då jag satte i andra från början.

Plektrumskyddet var ganska ojämnt på sidorna men det gick bra att jämna ut dom med en vass kniv

Resten utav delarna var av förvånansvärt hög kvalitet med tanke på priset.

Helt fantastisk!
Adamsen 18.12.2023
Detta var mitt andra kit som jag sätter ihop och jag kan säga att den blev ännu bättre än den första, helt perfekt!

Perfekt passform mellan hals och kropp! Funkade direkt efter montage men klart man får ställa in en del själv utefter sin egna preferenser, men det är ju hela poängen med att faktiskt bygga sin egen gitarr.

Kvalitén på gitarren är otroligt bra för pengarna man lägger.

Så jag är extremt nöjd med detta köp!

P
Bra gitarrkit.
Paul691 01.10.2013
Fantastiskt gitarr för dom pengarna. På sjuttiotalet fick man betala tio gånger så mycket för den kvaliteten. Jättelätt att sätta ihop. Sedan kan man ju måla den som man vill(min blev vit). Man kan bara bli imponerad.

Just Brilliant!
Anonym 14.03.2017
I didn't have any high expectations when I ordered this kit.
But no after I have assembled it I can only applause.
Nice finishing, perfect fit. Just a small adjustment to the bridge for the intonation.

If you want a good guitar for a really low price, this is the one.