Harley Benton CST-24T Black Cherry Flame

Beräknat utskeppningsdatum till Onsdag, 3.07.
Några skavanker, men annars mycket bra.
Anonym 14.10.2016
Gitarren kom med några mindre skavanker: en limmad spricka i fingerbrädan, några märken i halsbindningen och stämskruvar som ser väldigt slitna ut (skrapmärken på baksidan).

Men annars är gitarren mycket bra, ett stort steg i kvalitet över mina andra HB gitarrer och hårdvaran är förutom stämskruvarna mycket bra.

Min kom även med push-pull coil split i tonpotten, men vad jag har sett så kommer inte alla med det, så man får beställa och hoppas på det bästa.

G
Trevlig och prisvärd gitarr
Gryr 18.02.2019
Köpte denna av ren nyfikenhet, då jag länge velat testa en Harley Benton. Visste inte alls vad jag skulle förvänta mig men blev positivt överraskad.

Sett till priset finns nästan inget att anmärka på. Visst hittar jag några minimala skavanker i finish och detaljer men - återigen - sett till priset är det verkligen inget att klaga på, och överlag ser gitarren väldigt trevlig ut. Jag vet att somliga tyvärr råkat ut för undermåliga Harley Benton-gitarrer, och det är såklart tråkigt, men det handlar givetvis också om att ha realistiska förväntningar. Detta är trots allt väldigt billiga gitarrer och varje detalj kan inte vara 100% perfekt.

Justeringen direkt ur kartong vad skaplig men inte perfekt. Dock inget som inte kan fixas relativt enkelt. Jag förväntar mig inte att potarna ska fungera felfritt lika länge som på dyrare gitarrer men det är bara rimligt i denna prisklass.

Jag spelar faktiskt betydligt mer på denna gitarr än på min PRS Custom 24, vilket ändå säger en del. Självklart är det inte en "bättre gitarr" (den kostar inte ens en tiondel) men nog så trevlig i sig själv.

Om jag bedömer vad som levererades till mig kan jag definitivt rekommendera denna gitarr.