Gut a like vintage
1Kalle1 29.08.2022
Bra strängar för slapping, funkar även bra vid vanligt fingerspel. Dessa strängar är ju väldigt mjuka och töjbara så man kan behöva anpassa sin högerhandsteknik vid vanligt fingerspel speciellt på E och A strängen. Fördelen blir ju dock att det blir mindre slitsamt för fingrarna jämfört med stålsträngar. Har provat olika gut a like strängar och syntetiska alternativ till senor och dessa är dem jag trivs bäst med (hittils). Ibland kan de låta lite plastigt och E strängen är lite väl fladdrig men då priset är ganska lågt tycker jag att den som letar efter strängar till sin kontrabas för att komma åt ett gammaldags sound utan att köpa äkta senor inte har någon anledning att tveka. Glöm inte heller att strängarna bara är en del i en kedja som avgör hur det låter (vis sidan om sin hand teknik och hur ens instrument /förstärkare låter). Enda sättet att verkligen ta reda på det är att köpa och testa vilket jag anser att det är värt att göra med dessa strängar.

TM
Tennessee Mike 06.12.2017
Easy to play with. Sounds like weedwacker.