Graph Tech String Saver Saddle Barrel

Beräknat utskeppningsdatum till Fredag, 28.06.
Ls
Snäll mot mina strängarna
Lite sol på detaljerna 03.10.2023
Beställde och monterade utan problem på en elektrisk elgitarr av vanligt märke men med alternativ svajstall av äldre modell.

Men behövde byta stränghållarna i stallet för de var fumligt flyttbara mellan groparna strängarna sitter i. Ett ner ackord och strängarna flyttade sig så de låg dubbelt i skårorna. Nej jag behövde byta stallhållarna eller byta teckning att spela, så det blev som det blev.

Sträng höjd och intonering flöt på som om om det vore dyra delar av välbeställt sort, men nej det flöt på av bara den och vips så var det klart. Det var smått i miniatyr och med stor koncentration att skruva allt på plats.
Hade inga problem att fatta att hjälp fanns också på tillverkarens hemsida.
Lätt och väldigt smidigt och utan att spela av strängarna och hålla stämningen i elgitarren med hjälp av grafen som rullar strängen istället för att låsas den i sitt läge. Den återgår till sin utgångspunkt och stämningen återställd. Finurligt uträknat att montera grafen i stallet från rena rymdresan i atomnummer och egenskaper till godo för svajgitarren klang. En god produkt att möta spelandet på bästa sätt!