Till sidans innehåll
seventy years logo
Thomann firar jubileum! Tack för din lojalitet! Upptäck våra jubileumserbjudanden nu. Till erbjudanden

Gator Foam Case Classic

Leverans beräknas mellan Onsdag, 4.09. och Torsdag, 5.09.
Em
Bra fodral av hög kvalité.
Eli musicae 09.04.2017
Jag köpte den här produkten på grund av dess låga pris och att den, från vad jag kunde läsa mig till, verkade vara prisvärd. Den har ett fack invändigt där man exempelvis kan förvara capo, stämmare, och plektrum.Jag har själv, förutom dessa föremål även en liten hårborste, plåster, och sårrengöring. Med andra ord är det hyfsat rymligt. utvändigt har den två fack; där det största är stort nog för en pärm eller litet papper, och det andra exempelvis kan hålla en halvlitersflaska läsk utan större bekymmer. Insidan är klädd med en filt som ser till att gitarren inte skadas när den läggs in. Väl stängd hålls gitarren på plats, vilket gör att den inte tar skada av vibrationer eller stötar. Fodralet känns som en trygghet för mig, då jag är väldigt rädd om min gitarr. På vintern håller den värmen ganska bra även om det är kallt ute. Detta gör att gitarren inte stämmer om sig särskilt mycket (någonting som har varit ett problem med många andra fodral). Det enda negativa med fodralet, så vitt jag har märkt, är att det är litet tungt. En vuxen människa med normal styrka och uthållighet klarar av den galant, men ett barn eller någon med ryggproblem ska nog fundera på ett litet lättare fodral.

Bra förvaring
Anonym 22.12.2015
Detta fodral från Gator känns väldigt bra. Min gitarr passar in och ligger väldigt bra inne i fodralet. Insidan är väldigt mjuk och tålig. Den svarta färgen gör det möjligt att använda fodralen dagligen utan att det blir märken från smuts och dylikt. Utsidan känns fräsch och slitstark. Kraftig dragkedja och solida handtag. Ett stort plus är att man kan bära gitarren på ryggen, underlättar väldigt mycket om man ska promenera eller cykla till replokalen.
I det stora hela är detta ett väldigt bra och prisvärd fodral för den som vill ta hand om sitt instrument. Den är ett bra kombination av en traditionell koffert och en vanlig gigbag i och med att man kan lätt bära den på ryggen samtidigt som den är hård och stöttålig.