Eminence Cannabis Rex 10" Speaker

Beräknat utskeppningsdatum till Torsdag, 27.06.
L
Fender 68 Custom Princeton Reverb
LasBas 22.01.2022
Bytte "stock-högtalaren" mot denna i min "Fender 68 Custom Princeton Reverb". Inget som jag ångrar att jag gjorde. Låter som en dubbelt så dyr kombo nu, med mer personlighet och headroom. Dra upp stärkaren till 7 och det låter bara så gott.

MacCaferri 07.10.2019
Efter lite research på nätet köpte jag en Fender Champion 20 som hemmaförstärkare, men jag gillade inte det vassa och skrälliga ljudet.
Då byggde jag en ny låda av limfog med mera volym men ljudet blev inte bättre av det. Mera efterforskningar, och sen beställde jag en CR 10, den nya lådan var stor nog för ett betydligt större högtalarelement. Och nu låter det mjukt och fint, det går tom att använda alla förstärkarsimuleringarna utan att öronen blöder.
Mycket bättre för akustisk gitarr också.
För att använda hifi-fikonspråk låter det luftigt och organiskt om det här högtalarelementet! Kan verkligen rekommenderas om man är ute efter något mer avslappnat gitarrljud.