Till sidans innehåll
seventy years logo
Thomann firar jubileum! Tack för din lojalitet! Upptäck våra jubileumserbjudanden nu. Till erbjudanden

Daddario EXL220TP

Leverans beräknas mellan Onsdag, 4.09. och Torsdag, 5.09.
Mina favoritsträngar.
Anonym 29.01.2017
Har använt Daddario strängar i många år nu, både på gitarr & bas och tycker att de är de bästa för mig.

Har tidigare använt 0.45-0.105 strängar på P-bas, men blev rekommenderad dessa 0.40-0.95 av en lokal handlare för J-bas så jag provade dem även på P-bas och blev väldigt nöjd efter lite justering. Här hos Thomann får man dem även för ett rimligt pris i 2-pack.

Fördelen är att de är väldigt lättspelade, men som med de flesta andra tunnare strängar så "dör" de lite snabbare avseende den metalliska klangen man har med nya strängar.

Har aldrig haft något problem avseende tillförlitligheten med Daddario med brustna strängar, de håller tills klangen i dem dör ut.

Älskar dem!
SusanneJ 14.06.2016
Strängat om min Spector och Streamer med dessa.
Dimensionen är perfekt för mig, klangen och den underbara toppen infinner sig. Många tycker inte om "zingen" men det är precis vad jag söker, om ni inte vill ha ett "plonkigt" ljud, då är de här strängarna för dig.

Helt ok strängar
Anonym 17.06.2016
Helt ok strängar. Gör en varken besviken eller får än att hoppa av glädje. De levererar det som förväntas av dom.