Carl Martin Pro Power V2

Beräknat utskeppningsdatum till Torsdag, 11.07.
Bra och mycket ström för liten summa pengar
SimonSon 27.12.2016
Behövde ha en strömförsörjare som var pålitlig och tålig.

Kollade många olika men tyckte att de som de flesta rekommenderade som t.ex. Cioks och Voodoo var lite för dyra för stunden. Efter lite mer letande så snubblade jag till slut in på denna.

Började söka runt lite på nätet om recensioner och kunde knappt hitta något negativt om den så jag gjorde en chansning och beställde hem en.

Märkte direkt vid uppkoppling en skillnad då det brummade väldigt mycket i replokalen när jag hade min förra strömförsörjning. Med Carl Martin försvann det problemet direkt vilket var en av prioriteringarna.

En annan prioritering var att kunna driva lite mer krävande pedaler på ett tryggt sätt. Med utgång 7-8 kan man få upp till 350mA vilket var kanon till min TC Flashback X4 som behöver 300mA för bäst prestanda.

Om jag ska nämna något negativt så skulle väl det vara att Carl Martin inte har en strömförsörjare med fler utgångar.
Nu när man utökar sitt pedalbord så behövs det fler än 8.
Men för min del så beställer jag gärna en till för att jag vet att den är pålitlig.

Den levererar utan det minsta krångel, vilket jag gillar! :-)

B
BWesslan 10.10.2020
Top quality. And switchable voltage.

Mycket nöjd.
Anonym 27.08.2016
Är väldigt nöjd med denna. Riktigt bra kvalitet till ett bra pris. Switch så att jag även kan driva min 12Volts Boss-pedal. Den är placerad under mitt PedalBay, så den får plats mao.
Det enda är att jag underskattade mina pedalbehov, så jag har kompletterat med ett HB PowePlant Junior.
Men det är ju jag som inte tänkte till innan.