SS
Stabil Boss kvalitet
Stefan S. 733 02.02.2019
Jag köpte denna för en annan bandmedlems räkning, så jag kan inte ge någon detaljerad recension.
Han använder den som expressionspedal, då pedalen är väldigt rejält byggd så var den kanske lite overkill för den midipedal som han använder då det var en väldigt liten variant.
Jag har sedan många år själv en Boss FV-300L volym/expressions pedal som är föregångaren till FV-500 och även den är väldigt rejäl vilket man ju förväntar sig från Boss.
Jag har ägt och äger många produkter från Boss och en sak man slås av är den höga kvaliten, jag har aldrig varit med om att en Boss produkt ens gått sönder hittills och då har jag fortfarande bl a ett par pedaler som jag köpte för mer än 30 år sedan och även andra saker som jag ägt 10-20 år.
Det är inte den billigaste volym/expressions pedalen, men lång ifrån den dyraste och skulle jag själv välja så gör tidigare erfarenheter av Boss produkter att jag gärna väljer det igen.

Sturdy, but significant signal loss
Anonym 06.01.2016
I've had this pedal for about 2 and a half years now and it has a couple upsides and a couple downsides.

Positive: It's a tank. You could run this over with your car and barely scratch it.
It has a vary nice feel to it when you do volumesweeps.

Negative: It's too big and has too much unnecessary metal in some places which makes it hard to fit on your board. I had to file away quite a lot just to fit the cable the way I needed.
It sucks a lot of signal from your tone, at least if you have it in the front of your chain like I do/did. You lose 4-6 dB of total volume as well as a significant amount of high frequencies.

I've just ordered the Soul Press from HoTone and I hope it works better than this pedal.

Väldigt välfungerande funktion
Stratamannen 04.05.2019
Den är stor, tung och gedigen. En riktig slitvarg. Tyngden och storleken gör att du alltid hittar den med foten även om du är en sjungande gitarrist. Men den riktigt fina funktionen är att du med en ratt på sidan ställer svepet. Så att svepet finns mellan din lägsta och högsta volym. Det ökar precisionen och att ljudet inte försvinner om du råkar trampa till den av misstag.

R
RedPrimer 27.03.2020
Detta är ingen vanlig volympedal...det är en BOSS-pedal.
Byggd som en stridsvagn. Otroligt överdimensionerad och den far inte runt på scengolvet...den blir kvar där Du ställt det. Enda farhågan som jag ser det är eventuella fotfrakturer och man råkar slå foten i den...

e
Bästa jag testat!
ejgus 23.11.2018
Jag hade tidigare en BOSS volympedal (för trettio år sedan) som jag sällan använde för att signalen blev så dålig när jag minskade volymen. Jag köpte BOSS igen pga deras byggkvalitet. Denna pedal tycker jag behåller signalkvalitet oavsett volymnivå, två tummar upp!

Gör precis det den ska!
Anonym 29.03.2017
Jag är helnöjd med denna välbyggda och otroligt snygga volympedal. Våran gitarrist har en han med och han är lika nöjd som jag (har min till bas förövrigt).

Storleken kan kanske vara ett problem för vissa, en annan funderar på att köpa en till för att köra effekter via.

Fundera ej, köp..!

Stabil och stor
Anonym 03.06.2016
Detta är en stor och välbyggd volympedal för den som gillar känslan av något rejält under foten. Den har alla funktioner man kan begära i denna prisklass: separat utgång för stämapparat, expression-pedalutgång, pot för volym i hälposition. Jag upplever att den har en rimligt lång sweep och att den funkar bra för swells. Gitarrljudet verkar inte degraderas nämnvärt heller. På det stora hela - speciellt med tanke på priset - är jag mycket nöjd med den. Det enda bekymret jag har haft var att potten började spraka ganska kort efter att jag fick den. Detta var dock lätt fixat genom att skruva isär pedalen och spruta in lite elektronikrengöring i potentiometern. Rekommenderas!

Stor pedal
Anonym 23.08.2016
Storleken var en av dom avgörande till att jag returnerade denna. Dessutom var den lite" sista biten kommer allt ".
Att justera lägsta volym var också en sak som jag inte tyckte fungera bra. Är i alla fall välbyggd och robust.

Bästa volympedalen.
Anonym 02.01.2015
Grym volympedal!

Alla funktioner den har funkar exakt så som man vill att dom ska fungera.

Den känns grymt stabil, färgar inte tonen och har ett skönt svep.

Rekomenderar verkligen denna!

J
Kvalitet!
JimmyW 13.09.2014
Mycket bra kvalitet på den här pedalen. Det känns som att den skulle vara svår att ha sönder även om man försökte. Jag använder den främst som expressionspedal vilket den fungerar utmärkt som.