Boss DS-1 Distortion

Beräknat utskeppningsdatum till Tisdag, 2.07.
Anonym 16.10.2016
Disten är ganska fizzy och det kan man inte bli av med hur man än rattar. Låter ganska gött med humbuckers men kör man på en gitarr med single coils så låter det...ja, mindre bra.
Av de tre rattarna är det bara level och tone som verkar ha nån funktion medans disten låter ganska likt i samtliga lägen. Men det är en klassiker och priset skrämmer kanske bara sovrumsgitarrister med veckopeng.

G
Bra värde för pengarna
GeneralPirogi 11.01.2021
Denna pedal är värd pengarna och har en bra styrka samt bra byggnad. Jag skulle dock rekommendera att köpa till en adaptor eller "power supply" då batteriet förbrukas snabbt.

L
DS-1
Lj 17.05.2020
Klassisk distpedal, men om man håller igen på distknappen kan man också plocka fram andra använbara klangerfärger och ge fyllighet/luftighet till gitarrtonen. Att Bosspedaler är välbyggda är ju känt och att den är televerks brandgul, vad mer kan man önska?

Klassisk billig och bra pedal
Anonym 13.03.2017
Ett bra alternativ när man inte har möjlighet att släpa med sig förstärkare till alla gigs men ändå vill ha enhetlig dist vart man än kommer. Se bara till att köpa rätt adapter till den så att den inte får för mycket ström. Ljudet är schysst och lätt att ställa in!

W
Wilhelm. 24.07.2021
Mycket bra pedal! SUPERNÖJD! Presterar precis som jag förväntat mig, upplever inte så mycket brus eller något som ligger och stör i ljudkvaliteten. Som distortionpedal är jag supernöjd och rekommenderar den till alla som funderar på att köpa en liknande pedal!