Alla priser inklusive moms

Gratis frakt. Beräknad leverans mellan Torsdag, 11.07. och Fredag, 12.07.
B
Bra för hemmastudios
Björnte 03.03.2021
Interface som samkörs via adat med ADA8200, funkar fint med låg latency och mestadels stabilt. Dock är ljudkortet känsligt mot processer på datorn som kräver mycket kraft vilket yttrar sig i att störningsljud och knäppningar tar sig in på inspelade spår. Detta löses ju till lika del i datorn genom att stänga av bakgrundsoperationer, men har inte upplevt liknande problem med samma dator och andra ljudkort. I övrigt mycket trevlig enhet som är lätt att komma igång med och låter bra. Extra plus vore mjukvaruuppdatering så att man kan länka ihop flera av dessa enheter för ytterligare utbyggnad 2+1 med ADA8200.

C
Positivt överraskad
Colliander 16.03.2020
Känns direkt väldigt kvalitativt när man packar upp kortet. Inga krångliga installationer, bara plugga in o köra. Finns absolut inget att klaga på ljudkvalitetsmässigt MIDAS-preampsen låter bra! Gör ett minst lika bra om inte bättre jobb som dyrare liknande produkter. Jag använder mitt till största delen för livebruk och för att spela upp backingtracks samt klick till in ear. Men producerar även backingtracksen med detta ljudkortet from nu. Är helnöjd!

dr
första stora
digi rec 10.09.2022
mitt första stora ljudkort och jag ångrar inte en sekund av mitt köp.
om jag någonsin skulle ha någon kritik så är det att outputs inte är kombijack dom med då jag vill ha flexibiliteten att kunna köra xlr eller trs ut precis som in.
började med ett roland som faktiskt ljög för mig hur det egentligen lät i mina mixar (den förskönade ljudet i mina monitors)..
on channel pad och val om jag vill köra line level eller mic level per channel vilket är en bra sak i en hemma studio där allt kopplas in och ut hela tiden, ibland vill man spela in på 16 kanaler och då kör man mic. eller om man som jag bara har den för outboard effekt hubb så drar man ju line.. men flexibiliteten är där om jag skulle villja ha den.
dubbla hörlurs utgångar är bra med tanke på att man kanske har en med tekniker som vill lyssna in med sina egna lurar och ge kritik.
phantom power i grupper om 4 är kanske ett litet minus men det överkommligt. möjligheten att välja ADAT eller sp/dif koppling på kortet är en sak som jag dock inte förstår mig på riktigt än då sp/dif bara ger en extra ut/in kanal (dock fullt digital) men om man vill maximera antalet ut/in så kör man självklart ADAT (man vill ju inte riktigt överge det analoga ljudet)

Lb
Bra, men kunde varit bättre
Lill babas 23.03.2022
Bra ljudkort för nybörjare, prisvärt. Inkluderar alla standardfunktioner och ligger i en rimlig prisklass. Bra om man vill micka ett helt trumset, som jag gör. Kunde varit bättre kvalité på ljudet men jag är nöjd.

D
Toppen
Dinki 05.02.2021
Jag kan äntligen spela in trummor. Perfekt för att spela in med i liten replokal. Bra inbyggda kompressorer och enkel att förstå till utseendet.

B
No reason not to buy!
Blueskron 20.12.2020
Using this card in a band situation both as recording interface and as a VSTi interface(running Hackintosh Mainstage). I haven't had any problems connecting this interface using Win10 or MacOS. It's stable and works well in all situations I've encountered. Hasslefree install aswell install drivers and connect and you are up and running. Really like those pre:s aswell:) Ok so they have somewhat lesser quality components compared to a real Midas interface but still the engineering is there aswell as the quality:)
Just buy you won't be disappointed.

1S
Lightweight and powerful
15K Studios 14.07.2021
Lifesaver in my streaming rack because of its features and low weight. Installation was a breeze and you can't really go wrong at this price point. I cranked the pres pretty far and they handled this without becoming messy or too noisy. It's not exactly considered a pro piece, so you get what you pay for IMO.

E
Elmelino 06.05.2017
Han bara testa att spela in ett rep, och den var otroligt lättjobbad och lät fantastiskt! Hade jag inte fått tillgång till en Behringer X32 så hade denna stannat! Tror inte man får tag i nåt lika bra till detta pris! Behringer har verkligen klivit in i audioindustrins elit.

Anonym 13.02.2017
Användes till mediaserver för flertalet event från 250 till 2200 besökare och har inte svikit oss en enda gång sedan inköp december 2016.

Bra känsla i rattar och reglage. Drivrutin lämnar lite att önska men mycket kan styras från kompetenta ljudprogram istället vilket ger färre ställen att trassla till saker och ting.

Kräver att man testar idéer innan de ska användas då allt inte är självklart. Manualen är lite tunn. Många in- och utgångar! Hur de digitala ut- och ingångarna fungerar får man experimentera lite med för att förstå.

Direkt-feeden från ingång till hörlursutgång används flitigt för lyssning på samma ques som ges musiker och sångare.

Inte testat mer än två utgångar och två ingångar samtidigt, dock mappade till två olika program. För att det ska fungera måste programmen har ASIO-stöd.

Utgångarna är bara balanserad tele vilket gjorde att vi skaffade en DI också för inkoppling till mixerbord då tele inte passar så bra för transport när allt är kopplat i racket.

TR
Billigt och bra ljudkort!
Tomaz Rösinger 07.02.2019
Jag har generellt sett varit skeptisk mot Bheringers produkter tidigare. Men det här ljudkortet är riktigt bra för priset. Andra fabrikat kostar betydligt mer med samma kanalmängd. Du får 8 separata kanaler in ? Perfekt om du vill spela in en grupp på 3-4 fyra musiker i en mindre replokal. Kombinera gärna med Thomanns egna trummikrofonset, T-bone, och du har en komplett studioutrustning för under 4.000 kr!

Jag kombinerar det med apple laptop/garagbeand och ljudkortet funkar med plug-n-play, behövs inga drivrutiner som med till exempel Focus Rite.

Perfekt ljudkort för den glada amatörer som änd vill kunna göra lite mer avancerade inspelningar.

Minus är möjligen att vissa rattar har flera funktioner. Vrider man åt ena hållet (från kl 12 sett) får vredet en viss funktion, men om man vrider åt andra får man en annan funktion. Jag antar att tillverkaren gjort så för att spara plats. Det genererade en en del huvudbry innan jag förstod hur det funkade. Men det får man kanske ta, när det i övrigt är ett billigt men också mycket bra ljudkort för de pengarna.