22,90 kr

Leverans beräknas mellan Torsdag, 11.07. och Fredag, 12.07.
AB
Högkvalitativ kontakt över förväntan.
Axel B 06.03.2019
Det första intrycket jag fick av denna kontakt var att den var mycket större än vad jag hade förväntat mig. Hela kontakten har en skön tyngd till sig, och byggkvaliteten på hela paketet är mycket bra. Vill nog påstå att denna är bättre än RCA-kontakter från Neutriks Rean-serie som jag har tidigare använt. Den är också snygg och diskret till utseendet och passar mycket bra bakom stereoanläggningen där jag använder dem.

Kontaktens svaga punkt kanske är dragavlastningen. Jag finner inte att man använder den lilla kroken utan föredrar den platta ytan som Neutrik har i sina kontakter. Materialet i dragavlastningen känns också aningen mjukare och mindre robust än på till exempel Neutriks motsvarighet. Det gör den enkel att använda och klämma fast, men kanske också medför större risk att den kan gå sönder om man måste göra om.

Amphenol säger att kontakten passar med kabel med ytterdiameter upp till 7 millimeter, vilket själva kontakten och dragavlastningen klarar av. Däremot blir det mycket trångt för kinkskyddet med en såpass stor kabel. Jag använder därför en lite tjockare krympslang istället för den gummidetalj som följer med.

Allt som allt är detta en mycket bra kontakt till ett bra pris. Jag är helnöjd!