Allparts Tremolo Buzz Stop Chrome

Beräknat utskeppningsdatum till Lördag, 6.07.
rs
Allparts tremolo buzz stop till fender squier jaguar
random stratguy 06.06.2015
Denna produkt är verkligen ett bra komplement till en fender jaguar eller jazzmaster. Jag har dock endast prövat den på en jaguar men kan anta att resultatet på en jazzmaster borde vara ungefär det samma. Jag hade problem med att få stallet att sluta buzza men när jag sedan satte dit denna så upphörde detta och gitarren blev betydligt mer behaglig att spela på.

Något som dock kan vara värt att tänka på är att jaguarer är av gammal design och byggda för ganska tjocka strängar. Ofta börjar de buzza i stalldelen om strängarna är lite för tunna. Detta kan dock avhjälpas med buzzstoppet, men det kan vara värt att pröva tjockare strängar innan man köper ett buzzstop. Jag upplevde även att produkten gav längre sustain till gitarren, på gott och ont. Lite av karaktären med en jaguar är det plockiga ljudet med ganska kort sustain så om man vill bibehålla det rekommenderar jag inte produkten. Om man däremot, som många andra, tycker om en viss sustain och vill slippa använda så tjocka strängar så rekommenderar jag definitivt produkten.

i
Mycket nöjd!
identicle 13.02.2024
Inga strängar som flyger och far längre. Höll på att bli vansinnig innan jag installerade buzzstopen. Dessutom är den snygg och förhöjer verkligen jazzmästarens redan piffiga utseende.