Zoom G1 Four Multi-Effect-Pedal

Gratis verzending verwacht tussen Woensdag, 10.07. en Donderdag, 11.07.
Prima multi effect voor de prijs
Bobby1971 25.07.2020
Ik gebruik de Zoom G1 Four voornamelijk met hoofdtelefoon en oplaadbare batterijen als een mobiele oefen set-up. Hij draait ook prima op USB stroom.

Na bijna 2 maanden dagelijks gebruik kan ik zeggen dat de geluidkwaliteit mijn verwachtingen heeft overtroffen. In het begin was het wel even wennen met geluid/instellingen/patches enzo maar na een paar dagen tweaken werd het steeds beter. Sommige van de standaard patches (effecten combo's) die Zoom erop heeft gezet vond ik niet erg geweldig maar toen ik zelf een selectie had gemaakt van amps en effecten en mijn eigen patches had gemaakt werd het een stuk beter.

Er zijn meer dan genoeg effecten, amps en cabinets om uit te kiezen. Voor een multi effects unit van 66 euro kan je natuurlijk geen top kwaliteit verwachte, Het geluid van de modulerende (chorus etc), delay en reverb effecten zijn echt prima. De meeste drive/dirt/distortion effecten klinken ook goed. Alleen de 3 fuzz effecten klinken niet erg realistisch, en voor zover ik weet heeft dat te maken met het eenvoudigere electrische circuit in de budget multi effect pedalen.
De amp modellen en cabinets kunnen goed klinken maar vereisten in mijn geval wel een selectie uit de modellen en het nodige gehannes met de instellingen. Omdat een amp+cabinet al 2 van de maximale 5 slots innemen gebruik ik ze meestal in een simpele setup met alleen noise reduction,drive, delay en/of reverb. Voor de complexere effect combinaties laat ik de amp en cabinet achterwege. Dat geeft ook een prima toon.

De Zoom heeft meer effecten/amps dan er op het apparaat kunnen worden opgeslagen en de extra effecten/amps kun je downloaden via Zoom software.
Met behulp van de Zoom software is het makkelijk om nieuwe patches te maken en om oude patches op te slaan op de computer. Zonder software is patches maken ook te doen maar de software maakt het wel een stuk makkelijker. Plupunt is ook dat Zoom de FXs blijft updaten en ze voegen ook regelmatig nieuwe effects en amps toe.

Al met al, voor de prijs een prima mobiele multi effect unit. Als ik de mijne ergens zou verliezen zou ik weer een nieuwe kopen.

C
Leuk
Cor24 19.11.2021
Leuk ding, prijs kwaliteitverhouding is prima. Qua effects valt het mij wat tegen maar leuk voor erbij te hebben !