respons

Yamaha Mouthpiece Bobby Shew Lead

Levering ongeveer tussen Dinsdag, 9.07. en Woensdag, 10.07.
RH
Mooi Mondstuk
Richard Hulshof. 08.03.2023
Met dit mondstuk blaas ik gemakkelijker in de hoogte en houd ik het ook langer vol. Daarnaast wordt het geluid wel wat scherper wat zowel een voordeel als een nadeel kan zijn (kwestie van smaak en waar en wat je speelt).
Als je veel lagere noten blaast is het voor mij geen voordeel om op dit mondstuk te blazen, tenzij je een wat meer doordringende klank wilt hebben. Dan vindt ik het zwaarder blazen en vaak wil ik een wat rondere klank die je niet hebt met dit mondstuk. Je komt ook met de lage noten wel gemakkelijker en (te) snel boven de rest van het orkest uit.
Zo als ik het nu gebruik is het een mondstuk wat ik gebruik (en zeker nog lang zal gebruiken) bij de muziekstukken die er om vragen.
Vaak echte lead partijen en met veel noten die wat hoger in het register liggen.
respons