Naar de inhoud van de pagina
seventy years logo
Thomann viert zijn jubileum! Bedankt voor uw loyaliteit! Ontdek nu onze jubileumaanbiedingen. Naar de deals

Thomann Dulcimer

Levering zonder verzendkosten tot ongeveer Vrijdag, 20.09.
Mooie eerste dulcimer
Marsje 04.01.2019
Dit is mijn eerste dulcimer en heb geen ervaring met dulcimers van andere merken.

Het is een net en mooi instrument. Er zijn mooie houtsoorten gebruikt. Er zitten een paar kleine foutjes aan. De top- en brugkammen zijn op een paar plekken extra ingesneden, net of men niet wist waar de snaren moesten komen. Ik vind dat niet zo erg, ik zit er over een tijdje betere kammen op en dan kan ik gelijk de actie nog iets lager zetten. De holte van de kop voor de stemknoppen is een beetje grof afgewerkt. Een schuurpapiertje doet wonderen. In de produktomschrijving staat dat deze in c' c' g c is gestemd, de mijne is geleverd met de stemming in d' d' a d.

De bespeelbaarheid is goed. Als je al gitaar of een ander instrument speelt zoals ik, heb je zo'n dulcimer zo onder de knie en speel je binnen een uurtje al een liedje. Het is niet zo'n heel luid instrument. In een bandje zul deze zeker moeten versterken.

Een hele goedkope en goede instap in de dulcimer wereld!