Superlux D112C

Levering ongeveer tussen Vrijdag, 5.07. en Maandag, 8.07.
SB
Niet voor serieus gebruik
Skinny Boy 11.06.2019
Na 20 jaar was het dan eindelijk zo ver, mijn Hohner Bluesbuster hield er mee op. In plaats van gelijk de Sure 520 DX te kopen werd ik toch verleid door de prijs van de Superlux D112C. Eenmaal ingeplugd werd duidelijk dat deze microfoon niet is gemaakt voor de serieuze muzikant. Het uitgaande signaal heeft een piek in het middenhoog en de gevoeligheid lijkt op dat van een richtmicrofoon (vooral gevoelig recht van voren, minder aan de zijkant). Daardoor overstuurt de Superlux snel in de middenfrequentie en valt weg in het laag. Over een forse gitaarversterker zoals mijn vintage Fender Twin Reverb is dat nog wel enigszins bij te sturen, hoewel de oversturing daar ook wat onvoorspelbaar is. Op een kleinere amp, zoals de Champ waarop ik speel bij repetities, is het bijna niet te doen. Ik weet niet waarvoor de Superlux wel geschikt is, ik las best positieve recenties hier, maar voor mij is deze microfoon niet de goede keuze. Ik ga voor de Shure.