Star Music Folder 669a Premium

Levering ongeveer tussen Woensdag, 10.07. en Donderdag, 11.07.
L
Erg fijne koormap
LadyLava 10.04.2017
Mooi afgewerkte koormap met een professionele uitstraling. De handgreep op de achterkant maakt dat de map gemakkelijk vast te houden is met één hand, en de linnen rug zorgt dat de map niet gaat glijden. De band tussen beide helften van de map houden hem in de juiste positie open, zodat je daar zelf geen moeite voor hoeft te doen. Erg prettig wanneer ik een uur lang staand moet zingen met een map in mijn handen. De band kan echter ook losgemaakt worden, zodat de map plat op een muziekstandaard kan staan.
Deze koormap heb ik mede gekozen vanwege de ringband. Mijn koor werkt met losse bladen bladmuziek, en dan is een map met alleen elastische koorden voor bladmuziekboeken niet bruikbaar. (Die koorden zitten er overigens wel in, naast de ringband.) Gestoken in plastic insteekhoesjes past er precies de hoeveelheid in voor een gemiddeld concert. De ringen zijn wel vrij klein, ik kan me voorstellen dat bij het gebruik van vellen papier met gaatjes in plaats van insteekhoezen, het bladeren minder goed lukt. De ringband maakt de map ook iets zwaarder dan een map met alleen elastieken, dat is een klein nadeel.
Echter, ten opzichte van de gewone 23-rings map die ik eerder gebruikte, is deze koormap heel wat comfortabeler, omdat hij specifiek ontworpen is voor gebruik bij zingen in een koor. Daar betaal je dan wel 28 euro voor, maar ik vind de map dat geld zeker waard. Ik kan deze map aan alle leden van mijn koor aanraden! En aan alle andere koorzangers natuurlijk.