Nux AC80 Stageman II

Gratis verzending verwacht tussen Donderdag, 4.07. en Vrijdag, 5.07.
Goede versterker, mooi geluid
HartWill 22.07.2023
Ik heb een tijd gezocht en getwijfeld welke versterker ik zou kopen voor mijn akoestisch spelen. Een eerdere Nux ervaring was wat minder maar toch de Nux stageman 2 besteld.

Het is een mooie versterker om te zien. Het geluid verbaasde me, een erg mooie heldere klank die mijn akoestische gitaren elektrisch vrijwel hetzelfde laten klinken als dat ze akoestisch doen. De toon regeling is prima, het volume is okay maar zeker niet de 80 wattjes die erbij vermeldt worden, het zal gemeten een stuk minder zijn maar ruim voldoende om te oefenen en buiten een partij te spelen. De effecten reverb, chorus en flanger werken en klinken goed. Het dubbele kanaal is super, heb er een oplaadbare phantom voeding bij gekocht voor mijn condensator mic. Jammer dat er geen phantom ingebouwd is. De app erbij is goed en makkelijk te bedienen.

Min puntjes:
De app werkt via bluetooth maar de bluetooth van de Nux is niet beveiligd wat inhoud dat iedereen kan verbinden met de Nux. Niet fijn als je buiten speelt, je hoeft namelijk niet perse de app te hebben, je kan ook je telefoon zo verbinden en muziek afspelen op de Nux en als iemand dat in zijn hoofd haalt is je optreden naar de */$#@+/-

Zou fijn zijn als dit via een firmware update gewijzigd word.

Er zou een lampje gaan branden wanneer de accu leeg begint te raken. Dit heb ik nog niet zien gebeuren, jammer... een optie die niet echt werkt en mocht het wel (gaan) werken dan zit dat lampje achter op de versterker en zal je het niet zien, ook jammer.

In de app zitten drums, deze optie is niet meer dan 8 standaard ritmes waar je eigenlijk niets aan hebt. De metronoom is te kiezen via deze drum optie en is wel handig.

Het zou wat mij betreft super zijn als de Nux stageman 2 te bedienen word met de mighty amp app van Nux waarvan je wel de ritme en backing tracks opties kan gebruiken op de Nux stageman.

De versterker krijgt zeker een dikke voldoende van mij voor geluid en bediening. Een goede koop! En hopen dat Nux de bluetooth gaat beveiligen zodat je je app open kan laten staan als je op straat speelt.