seventy years logo
Thomann viert zijn jubileum! Bedankt voor uw loyaliteit! Ontdek nu onze jubileumaanbiedingen. Naar de deals

5 / 5

€ 6.290
op aanvraag
op aanvraag

Voor dit product is de leverdatum momenteel onzeker of onze leverancier kan ons geen concrete leverdatum opgeven. Neem s.v.p. contact met ons op voor meer informatie.

K
Een haakjes harp met de klank van een kleine pedaalharp
Klankrijk 18.05.2019
De L&H Prelude is een grote haakjesharp met 40 snaren die met pedaaldarmsnaren is besnaard. Dat maakt deze harp qua klank bij uitstek geschikt voor het spelen van klassieke muziekstukken. Al speel ik er zelf ook graag andere muziek, zoals filmmuziek of andere populaire muziek op.

Omdat er pedaaldarmsnaren op deze harp zitten, is de snaarspanning een stuk hoger dan op veel andere haakjesharpen. Een goed geluid vraagt een betere speeltechniek (o.a. meer kracht) op deze harp dan op een harp die besnaard is met folkdarm of met nylon.

Deze harp gaat, evenals de andere L&H-haakjesharpen, nog rijker klinken, naarmate deze langer wordt bespeeld. Dat was al na enkele weken spelen op deze harp te horen en na een half jaar was dat effect nog duidelijker.

Op deze harp zitten zogenaamde Performance levers. Die werken soepel en nagenoeg geluidloos.

Van alle haakjesharpen is dit de harp die de volle, rijke en warme klank van een pedaalharp het dichtst benadert.