Thomann Europe Dulcimer D1211

Gratis verzending verwacht tussen Donderdag, 11.07. en Vrijdag, 12.07.
MB
Leuke dulcimer voor erbij of mee te beginnen
Marcel Beekman 04.08.2019
Deze dulcimer heb ik gekocht als 2e dulcimer voor onderweg. De dulcimer is wat kleiner dan de meeste dulcimers en goedkoop zodat mocht er onderweg iets aan stuk gaan dit wat minder erg is.

De bouwkwaliteit lijkt prima. Het geheel voelt stevig. Nette afwerking. Het boven- en onderblad zijn gelamineerd om de prijs te drukken denk ik.

De klank is goed. Maar niet zo vol en genuanceerd dan de grotere en duurdere dulcimers. Verwacht geen wonderen. De Roosebeck dulcimer die ik heb klinkt luider, voller en verfijnder.
De snaren stonden te hoog afgesteld waardoor het instrument niet fijn speelt. Zou wel fijn zijn als de brugkam +/-1,5mm lager van fabriek af kwam. Zeker voor beginners die niet hun eigen instrument durven af te stellen.

De meegeleverde tas is prima om het instrument tegen kleine stootjes te beschermen. Bied echter geen bescherming indien er iets zwaars op valt.

Een leuk instrument om uw eerste liedjes op te leren of als 2e of 3e instrument voor onderweg. Ik heb er in iedergeval veel plezier van.

Handzame dulcimer
Anoniem 04.10.2016
Een dulcimer die doet wat een dulcimer moet doen, maar dan in een wat handzamer formaat, geluid is iets minder vol dan zijn grotere broertje