To tele or not to tele
Packet 17.02.2022
Mij onlangs de Tele van HB met dubbele binding aangeschaft in Lake Placid Blue (TE-62DB) die ik eerst op de Harley Benton zag staan als nieuw in het gamma. Eerlijk gezegd voor die prijs heb je amper een mooi geschilderde body met dubbele binding.....Deze Lake Placid Blue is eigenlijk heel mooi van kleur en heeft een duidelijke sparkle. De afwerking van de body is foutloos! De neck is een redelijk serieuze D-shape en is van toasted maple. Mooi gemaakt en het fretwerk is oké maar kon toch net wat beter (fretuiteindes moeten wel een beetje bijgewerkt worden en dat was een beetje jammer). De body is toch ook wel een redelijk zware jongen (alhoewel in de beschrijving populier stond...).
Na wat gepruts en bijstelwerk is dit instrument zeker speelwaardig. De zadels van de telebrug zijn na afstellen wel aan de scherpe kant en misschien moet ik die vervangen.
Dus: + mooi in elkaar gezet-mooi afgewerkte body en neck-deftige Roswell elementen (kan altijd beter...)-tuners zijn toch wel toonvast-degelijke algemene uitsraling
Kan beter: fretwerk (vooral fretuiteinden -verstelschroeven in de brugzadels van de telebridge zijn te scherp (waardoor je je hand kan verwonden)
-eigenlijk niets voor die prijs tenzij je een echte lichte tele zoekt in een lichte populier of pine (maar dat is een serieuze meerprijs, denk ik)
Vandaar dus de overal score van 4 sterren