Harley Benton SC-Custom II SPAF

Gratis verzending verwacht tussen Dinsdag, 2.07. en Woensdag, 3.07.
V
Wat een gitaar!
Vin71 25.01.2021
Nu ik deze Harley Benton SC-Custom Paradise Flame nu 4 maanden in bezit heb en bijna elke dag bespeeld te hebben, leek het mij wel eens tijd voor een grondige review. Ik moet eerlijk toegeven dat ik er wel een beetje verliefd op ben geworden.

Allereerst de positieve punten:

- Hoewel de gitaar bij ontvangst prima bespeelbaar was, is hij na in grondiger afstellen een echt geweldig gitaar geworden. Zeker voor de prijs!
- De fret uiteinden zijn goed afgewerkt en de hals speelt heerlijk.
- De coilsplit is een handige en leuke feature op deze gitaar en maakt hem een stuk diverser.
- De grover tuners zorgen er voor dat de gitaar mooi in tune blijft en dat je lang kan blijven spelen zonder hem veelvuldig hoeft te stemmen
- Erg fijn dat er gelijk goede snaren meegeleverd worden zodat de gitaar direct bespeelbaar is.

Echter zijn er ook een paar minpunten die besproken moeten worden:

- De kleur van deze paradise flame is in het een stuk bruiner dan dat de foto doet vermoeden. Persoonlijk vind ik de gitaar in deze kleur net zo mooi (zeker met de creme binding) maar voor iemand die zich op een wat roder gekleurde gitaar had voorgenomen kan dit een tegenvaller zijn.
- Hoewel de gitaar prima in is gebouwd en alles elektrisch helemaal in orde is valt het geluid van de pickups mij wat tegen. Gelukkig zijn deze altijd te vervangen.
- Ook de afwerking was niet helemaal perfect. zo waren er bij levering lijmresten op het fretboard te vinden, gelukkig na goed schoonmaken zijn de prima weg te halen. daarnaast is de binding rond de headstock niet helemaal gelukt.

Maar als we de positieve en negatieve punten tegen elkaar afwegen is dit een gitaar die makkelijk een paar honderd euro meer had kunnen zijn voor wat je er allemaal voor terugkrijgt!

Mijn nieuw favoriete gitaar, maar wel na enig werk...
Jeffrenzen 06.03.2022
Deze gekozen voor de smooth neck, bellycut, en matte look, vind normale Lp gitaren helemaal nix, maar met deze features was ik er wel voor gevallen.
De nut/topkam was echt belabberd gedaan, niet gelijk in diepte, G snaar schoot er zo uit... De pickups was ik niet blij mee, tone is oke, maar de dynamische respons kon ik maar niet aan wennen, ook 2x vol en in middenstand zijn ze afhangkelijk van elkaar. Pickups nu vervangen met p-90 humbucker size en nu simpel 1 vol knop tevens Fretlevel en crownen en nut ge-recut, setup en nu, ja nu is het echt alles wat ik wilde in een gitaar, na jaren een strat guy, nu super content met dit model.

jm
jos meganck 16.01.2023
Lelijke vlek op de achterkant. Na afregelen speelt ze super.