Harley Benton PB-20 SBK Standard Series

Lekker spelende beginnersbas met wat afwerkingspuntjes
Synic42 06.07.2021
Ik heb deze basgitaar besteld, omdat ik naast mijn gitaren en drumstel nog een bas miste. Op zich is het prima instrument, hij klinkt lekker en speelt vooral geweldig. Echter zoals met alle Harley Benton spulletjes zijn er altijd een paar aandachtspuntjes op het gebied van afwerking.

Zo had deze bas een ontzettend droog fretboard. Zo droog zelfs, dat het wit was uitgeslagen en direct met olie moest worden behandeld. Na een enkele behandeling ziet het er gelukkig weer donker en gezond uit. Tevens steekt een pickup schroef uit en kan hij niet lager worden geschroefd. Het is niet hinderlijk, maar het valt wel op. Waarschijnlijk ga ik toch een keer de pickups vervangen, dus dan is dat probleem ook vanzelf opgelost.

Al met al wegen deze minpuntjes niet op tegen het speelplezier van deze bas en zijn ze eenvoudig op te lossen. Het toont wel weer aan dat je je als koper bewust moet zijn van het feit dat dit een budget instrument is, dus niet elk exemplaar wordt individueel geïnspecteerd. Dus dit soort puntjes zijn nu eenmaal te verwachten in deze price range.

Goed voor de prijs
ElricBaelus1 08.02.2021
In het algemeen is dit wel een goede bas voor de prijs, bijna geen problemen. Het enige waar ik een beetje last van heb is string buzz als je boven de 12ste fred gaat.
Maar buiten dat is het een heel goede en mooie bas.

d
Zeer degelijk
duhdave 13.12.2020
De matzwarte kleur en zwarte hardware zien er zeer gelikt uit. De turtoise pickguard geeft hem een hele nette look! Het is geen standaard maat pickguard, want deze heeft 12 schroefgaten, dus het is jammer dat er geen andere kleur pickguards voor deze basgitaar te krijgen zijn. Maar ik kan er natuurlijk altijd zelf een maken.

Voor de rest een hele degelijke basgitaar, zeker gezien de prijs. Ik begrijp niet hoe ze dit voor deze prijs kunnen maken.

Ik heb de actie een klein beetje af moeten stellen, deze was net iets te hoog, maar dat is een kwestie van smaak. Verder heeft hij wel een beetje last van "neckdive".

Erg mooie beginnersbasje, maar zeker ook 1 voor gevorderden, of om als reserve basgitaar bij je te hebben.
Ik heb deze bas gekocht omdat ik een mooie p-bass body zocht, en hem dan te modificeren met de door mij gewenste pickups, brug, electronica, stemmechanieken etc. Deze bas is daar uitermate gechikt voor.

PB-20 SBK: knap werk!
JBM_RS 14.12.2020
Ik ben een gitarist die er een bas bij wilde, om wat aan homerecording te doen. Ik was daarom op zoek naar een degelijke maar scherp geprijsde bas. En dat is exact wat ik met deze HB PB-20 SBK gekregen heb.
Out of the box speelt die fijn, geen fretbuzz na het tunen, ziet (en voelt) er prima afgewerkt uit. Simpel ding dat doet wat het moet doen. Een beetje kopzwaar, dat wel en de jack is wel erg strak, maar verder kom ik niet met negatieve opmerkingen. Verder ziet deze SBK er ook nog eens prachtig uit! Knap van Thomann om deze kwaliteit voor zo'n prijs te kunnen afleveren.