Naar de inhoud van de pagina
seventy years logo
Thomann viert zijn jubileum! Bedankt voor uw loyaliteit! Ontdek nu onze jubileumaanbiedingen. Naar de deals

Harley Benton Electric Guitar Kit ST-Style

Levering zonder verzendkosten tot ongeveer Vrijdag, 11.10.
Not great, not bad
Mancunian 13.04.2019
Wat krijg je, een body wat klaargemaakt is om te lakken, een nek waar je de kop nog van moet vormen, hier heeft niet iedereen het gereedschap voor, en alle benodigdheden wat hierop passen om een werkende gitaar te maken zonder al te veel te moeten solderen.

Wat ontbreekt er? Hopelijk niets, maar bij mij 2 schroeven voor de tuners vast te zetten en één schroef voor de slagplaat.

Kan je deze body stainen? Na heel wat schuurwerk misschien wel, maar bespaar jezelf de moeite.

Past alles? Nee. De schroeven van de neck zitten ronduit scheef omdat het metalen plaatje niet overeen kwam met de schroefgaten in de body, in geen enkele orientatie. Ook de slagplaat heeft een gapende opening bij de stem mechanieken omdat de schroef gaatjes niet helemaal overeen kwamen met de slagplaat.

Intoneert de gitaar? Op de 12e fret ja, tussen 1 en 6 in, nee. Ik heb de nut gewijzigd en aangepast, lager geschuurd en hierna was intonatie 10x beter.

Hoe is de neck? Kan zeker wat schuurmat gebruiken op de achterkant, de fretten zijn scherm, deze kan je best met een schuurblokje bij schuren. De fretten zijn niet helemaal level. Dit kan je levelen en kronen terug.

Eind verdikt: Ik heb deze kit gekocht om te maken voor iemand anders. Ik zal er geen bestellen voor mezelf. De goedkoopste squier is van betere afwerking dan dit product, of je moet alle gaatjes gaan dichten en ze zelf opnieuw boren.