Harley Benton Coated Electric Guitar 010

Levering ongeveer tussen Dinsdag, 9.07. en Woensdag, 10.07.
t
Goedkoop
treble-king 25.07.2016
Maar eens gekocht om te proberen. Specificaties zijn feitelijk hetzelfde als bijvoorbeeld Daddario of Ernie Ball (vernikkeld staal) maar deze hebben dan een coating tegen 'roest'. En dat voor zo'n lage prijs, dat wil ik wel eens proberen. De omwonden snaren doen me denken aan vroeger; 'verse'snaren op een spaanse gitaar. Als je je vinger over de snaren laat glijden (omhoog of omlaag) dan hoor je dat heel goed. De klank is echter niet erg helder, in mijn geval vooral de A snaar niet, die is erg dof. Snaren liggen op een Gretsch met Bigsby, ze liggen er nu een week op, ik speel elke dag en heb er 1 optreden mee gedaan. Ze blijven goed in stemming maar ik vind ze erg stroef, eigenlijk niet te doen zonder hulp van bijvoorbeeld Fast Fret. Acoustisch klinken ze nu nog hetzelfde als een week geleden dus ik denk dat die coating wel werkt maar stroef! oef, erg stroef. ;-) Dat is de reden dat ik ze niet meer zal aanschaffen; stroef.
En 1 week later tijdens een optreden brak de D snaar, overkomt met eigenlijk nooit dus deze snaren komen er bij mij nooit meer op.