Harley Benton American TrueTone

Levering ongeveer tussen Dinsdag, 9.07. en Woensdag, 10.07.
Wh
Gied product
Willem h 04.10.2023
Product doet wat het belooft
Goed geluid makkelijk te bedienen.

Ev
Klinkt erg goed en zo goedkoop
Erik vH 20.04.2024
Speel nu 3 jaar met deze als slaggitarist. Ik heb een neutrale versterker en met deze krijgt de sound een echte Fender klank. Low gain, high gain, dikke en dunne klank, het kan allemaal. Ik ben zwaar onder de indruk. Heb na een paar jaar maar een 2e aangeschaft in het geval deze ooit uit productie gaat. Stop hem gewoon in je gitaartas en je hebt overal lekker geluid. Voor dat geld - een No Brainer!

Jv
Goedkoop is duurkoop...
John van den Bogaard 24.08.2020
Maar dat geldt dan niet voor deze HB American TrueTone!
Wat een heerlijk pedaaltje is dit in zijn prijsklasse. Als slaapkamergitarist met een heel bescheiden (10W) versterkertje, zocht ik een manier om er toch een mooie ronde clean tone uit te persen. Maar ook als boost of om net dat scherpje randje toe te voegen voldoet ie perfect. Zoals vaker genoemd: hier kun je geen buil aan vallen. Zojuist ook de vintage OD van HB aangeschaft en ben benieuwd of ze inderdaad zo goed te stacken zijn.

Veelzijdig pedaal
Macfonzie 19.09.2023
Diverse mogelijkheden met het kiezen van je juiste geluidsinstelling.
Aleen bij mij ruist hij enorm in de bypass stand, dat is wel jammer.
Voor de rest prima pedaal.

Bang-for-buck pre-amp
Anoniem 16.05.2016
Ik gebruik het pedaal als pre-amp, na mijn drive pedalen en voor mijn modulatie/delays/reverbs, gevolgd door een looper die direct aan 2 Peavey KB60 amps aangesloten is.

Prima oplossing voor gitaristen die een compacte setup willen maken om direct aan een PA aan te sluiten. Het geluid is te vergelijken met een gemicte fender amp (van bassman tot supersonic, afhankelijk van de stand van de voice knop).

Pluspunten:
+goedkoop
+geluidskwaliteit (overtuigende fender sound)

Minpunten:
-bouwkwaliteit (zoals te verwachten)
-velcro kan lastig te gebruiken zijn door batterijklepje aan de onderkant wat een beetje uitsteekt.

p
True tone
pedalgeek 13.09.2018
Gebruik deze als amp simulator op een klein pedalboard voor de kleine gigs. Stelt mij in staat om een prima gitaar geluid te krijgen direct in de mixer of mijn AER domino. Voor opnames zou ik deze niet snel gebruiken, klinkt toch een beetje harsh.
Voor de "prijs/kwaliteit/praktische toepassing" is het wellicht een van de beste investeringen die je kunt doen.

Redelijk goed effect voor weinig geld.
Marcurios 24.03.2023
Een mooi helder geluid, mooie lichte overdrive en klinkt als een kleine Fender versterker, zeker waar voor je geld deze American Truetone.

Fender in a box
Anoniem 29.07.2016
low budget van de Tech21 ,beetje meer ruis , maar een echte Fender versterker geluid uit een doosje voor maar 30,-euro

Prima oplossing voor recording
Anoniem 18.06.2016
Maar ook als back up voor als je versterker uitvalt.

Blackface geluid als basis voor je effecten.

Doet wat het moet doen voor een prima prijs