Digitech SDRUM Strummable Drums

Gratis verzending verwacht tussen Dinsdag, 2.07. en Woensdag, 3.07.
drumoplossing voor (zelf) begeleiding
PupX 19.05.2019
Voor het opnemen van songideeën was ik op zoek naar een oplossing om 'even gauw' drumtracks toe te voegen, maar dan wel met zelf programmeerbare ritmes.

Daarvoor is de SDRUM de oplossing. Met de Quickstart guide kun je meteen aan de slag ermee, en de online handleiding verklaart de diepere functies. Rijk aan features en bediening met alleen een paar knoppen en LEDs als UI is evengoed zeer intuitief.

Zelf bassdrum en snare met de gitaar inspelen en een begeleiding is gegenereerd. Dan kun je kiezen voor hats, rides of toms en 1/4, 1/8 of 1/16 note begeleiding met verschillende variaties, swing of geen swing, en van een sobere tot drukke drum-invulling.

Nadeel: geen MIDI out. Dus syncen met MIDI is lastig en niet handig van DigiTech. Als workaround kun je (bijv. bij een opname) in je DAW met een tempodetector het tempo van je project instellen op die van de Sdrum.

Maar: door geen MIDI-note out zijn de (bruikbare, maar beperkte keuze aan) geluiden dan niet te vervangen voor een eigen kit.

Al met al geschikt voor begeleiding van (oefen)sessies, alleen of met band wanneer de drummer niet kan, minder geschikt om mee op te nemen i.v.m. geen MIDI.

Bijdevaate 23.01.2021
Wat een plezier om met dit effect mee te soelen, als of er een echte drummer naast je zit, enige nadeel het is alleen een master , geen slave