Boss BD-2 Overdrive

Gratis verzending verwacht tussen Woensdag, 3.07. en Donderdag, 4.07.
Mooi pedaal, maar niet voor mij én een kraakje...
Borri 27.01.2020
Pedaal doet wat het belooft, maar in mijn geval vond ik het geluid "out of the box" een beetje tegenvallen naar mijn smaak (!) I.i.g. ik vond het lastig om het geluid te vinden dat ik zocht. Vooral de high gain setting vond ik gewoon niet prettig. Ligt misschien ook aan de combinatie met mijn setup (Chinese Fender TC en Katana 50) want er zijn genoeg goede voorbeelden van dit pedaal op internet.
Maar de hoofdreden dat ik dit pedaal ga inruilen (waarschijnlijk voor EHX Soulfood) is niet zozeer vanwege het geluid (dat is persoonlijk) maar vanwege een kraakje dat consequent opduikt bij laag volume. Ik speel veel met koptelefoon, dan hoor je het helemaal. Maar het is een soort statisch kraakje (zowel bij akkoorden als enkele snaren) dat erbij komt als het geluid wegsterft.
Heb gegoogeld en het blijkt dat erg veel gebruikers dit horen. Voor op een podium of bij stevig volume geen probleem, maar voor een thuis situatie (opnames) wel degelijk.