respons

Aulos 509B Symphony Alto Recorder

Levering ongeveer tussen Maandag, 8.07. en Dinsdag, 9.07.
Een robuuste altfluit
Hamelen 26.08.2020
Na ruim 40 jaar besloot ik om het fluiten weer op te pakken en bestelde 2 altfluiten: een Yamaha en deze Aulos. Beide zijn mooi afgewerkt, maar de Aulos had nét dat beetje meer. Er zijn wel heel lichte krasjes bij de toongaten te zien vanwege het productieproces, maar dat mag voor zo'n redelijke prijs. De Aulos is ook iets groter en ligt robuust in de handen. Het windkanaal is ook iets ruimer. Qua geluid vind ik dat de Aulos iets aangenamer klinkt. Deze had ook minder last van 'overblazen' op de lage tonen F en G. De hoge tonen klinken bij beide goed. Condensvorming vind ik geen probleem. Met een paar druppels zeepsop gaat het best. De duimsteun is nog even een dingetje om die op de beste plaats te krijgen, maar zonder gaat het ook goed. Al met al een goede koop om te ontdekken of fluitspelen (nog) bij je past. Ik geniet ervan en denk al na over de aanschaf van een tenor.
respons